Mõnusalt pingeline põnevik räägib sellest, kuidas parajalt lohakas võmm ning kättemaksuihas pereisa saavad kätte mehe, kes arvatakse olevat sarimõrvar. „Suured pahad hundid“ ei ole ainult hästi ülesehitatud müsteerium, vaid küsib ka midagi väga olulist: „Mida teeksid sina, kui keegi teeks liiga neile, kellest kõige rohkem hoolid?”.

Film, mille näitlejatöid võib ainult kiita, mille süžee tõmbab mao krussi koos rünkpilvedena mõjuva atmosfääri ning sellise huumoriga, mis ööstki mustem... Kui juba nii palju head üles lugeda, ei tea, kuidas lausetki lõpetada – igatahes on „Suured pahad hundid” üks värske ja põnev vaatamine.

Programmist Panoraam pole film „Armastus on täiuslik roim“ (L'amour est un crime parfait) soovituslik mitte ainult krimkasõpradele, vaid ka neile, kes peavad lugu hästi komponeeritud filmidest, mis panevad sind jälgima, kaasa elama ja järele mõtlema.

Marc (Mathieu Amalricilt) on 40. aastates vallaline mees, kes elab koos oma veidrikust õega linnakärast eraldatud maamajas kusagil Alpides Prantsusmaa ja Šveitsi piirialal. Marc on ülikoolis kirjandusõpetaja ja tema elu ühe loomuliku osa moodustavad suhted oma õpilastega. Üks sellistest õpilastest on Barbara, kes läheb Marci kutsel mehe maamajja ja pärast koosveedetud ööd sealt ootamatult kaob. Keegi ei tea miks ja kuidas. Kaks päeva hiljem saab Marc kokku Barbara kasuemaga, kes tahab teada, mis on tema tütrest saanud.

Selles vendade Larrieu’de vändatud põnevikus ei puudu keelatud suhted, seks, pingeline meeleolu, pöördelised situatsioonid, kummalised tegelaskujud ja muidugi femme fatale.

PÖFFi rahvusvahelisest võistlusprogrammist EurAsia tasub põnevust ja kõhedust ootavatel filmisõpradel silm peale panna Richard Ayoade – paljudele tuntud ka kui Moss Suurbritannia komöödiaseriaalist „IT-osakond” – filmile „Teisik“ (The Double), mis on Dostojevski romaani rabav adaptsioon.

Filmi keskmes on häbelik mees Simon (Jesse Eisenberg), kes on lootusetult armunud töökaaslasesse Hannah’sse, aga ei suuda selles osas midagi ette võtta. Siis saabub teine mees – Simoni täpne koopia, kel on lisaks oskus karjääri teha ning Hannah tähelepanu võita. Tasapisi ajab see Simoni hulluks, sest teisik võtab endale kõik, millest ta hoolib.

Vahetades Dostojevski romaani Vene olustiku 1950ndate värvinguga Ameerika vastu, pakub film visuaalset naudingut, mis on üheaegselt nii luupainajalikult hall kui ka piiritult paeluv. Sarnanedes Eesti filmiga „Idioot”, on „Teisik” kaval Dostojevski käsitlus, mis kajastab kirjaniku põhiteemasid kinolinal, olles häirivalt paeluv.