"Viimased paar nädalat käib koolis mõttetu aja surnuks löömine: tunnis värvitakse värvimispilte, käiakse õues ilma vaatamas, jne. Aga kõps hommikul kell 8 peab algklassilaps kohal olema ja oma ettenähtud tunnid täis istuma."

"Terve õppeaasta käib meeletu kiirusega kohustusliku programmi omandamine ja juba maiks on see läbi, pinki nühitakse aga juunikuuni. Milleks selline tempo? Kus on haridusministri silmad, kõrvad, et midagi ei näe, kuule?"

"Mina lapsevanema ja õpetajana arvan ka, et maikuuga peaks õppetöö läbi saama. Juunis võiksid olla ekskursioonid ja muud üritused. Soojade ilmade saabudes on laste mõtted igal pool mujal kui õppetöö juures.

"Lõpetasin keskkooli 3 aastat tagasi, ja kõik 12 aastat mis ma koolis käisin, oli seis selline. Lõpuklassides veel on midagi teha, eksamikonsultatsioonid ning võib-olla saab veel mingeid tulemusi parandada jne, kuid 1. -8. klass ja 10. -11.klassis käib küll terve maikuu täitsa mõttetu looderdamine, sest kogu materjal on lihtsalt läbi võetud ning reeglina enamus õpetajad panevad juba maikuu algul hindedki välja, kui kõik tehtud on ja võlgasid pole. Põhikoolis olid mul sellised muldvanad korrast kinni pidavad õpetajad, kes poolvägisi üritasid meile mingeid ülesandeid anda, et me jumala eest varem koju ei saaks. 10. ja 11. klassis oli aga juba hoopis teistsugune suhtumine (olin siis teises koolis ka muidugi), õpetajatel endal viskas ka selline tühi molutamine üle, ning üks õpetaja viis meid pidevalt "väljasõitudele", ehk siis teisisõnu läksime me tegelikult Stromkale grillima või muud taolist tegema. Kooli juhtkonnale tuli seda muidugi serveerida kui õppekäiku muuseumisse või kuskile taolisesse kohta, sest neil oli ikka selline arusaam, et mis siis et kogu klassis hinded välja on pandud, tuleb ikka seal klassis istuda ja tegevust leida."

"Reaalselt õpime kuni viimase koolipäevani, õppekäigud on ka õppimine. Kirjutame tasemetöid. Maikuus ongi kõige tegusamad päevad: õppimine, õppekäigud, orienteerumismäng, klassipeod, teemapäevad, kohtumised huvitavate inimestega jne, jne."

"Tean, et aastaid tagasi oligi nii, et õpilased, kelle hinded korras, lubati nädala jagu varem puhkusele. Leian, et see on õige. Kui lapsel pea jagab, tööd õigeks ajaks esitatud, siis miks mitte! Praegu käib üks jalutamine, tunnid jäävad ära, mõeldakse välja igasuguseid tobedaid tegevusi, et päeva täita. Ja siis veel see lollakas viies vaheaeg. Milleks? Selleks, et kool lõpeks 9. juunil. Palju siis lapsel seda suvepuhkust jääb. Selle asemel võiks tõesti tegeleda viimane nädal- poolteist lastega, kellel on vaja midagi järele vastata. Võib-olla nii mõnigi pääseks suvetööst!"

"Kõik meie, kes me oleme käinud koolis, mäletame vist omast käest, et kui päike hakkab klassiruumi aknast sisse põletama, siis ei tule tõsisest õppetööst enam midagi välja. Seda aega peaks kulutama millekski muuks, kui klassiruumis istumiseks, see on küll päris selge: eksursioonid, kus näitlikustatakse klassiruumis õpitut jmt."