"Muidugi on poisid mures, sest Somaalia on vaenulik regioon, mis reisi planeerimise algul pooltki nii ohtlik polnud," rääkis Nordea kaldameeskonna juht Tiit Pruuli Publikule. "Kaalusime mitmeid variante ja Kaitseministeeriumi ekspertide abiga jõudsime sellise lahenduseni. Ega siin palju valikuvõimalusi polnudki - kas relvastatud valve, kolonnis sõit või paadi välja tõstmine," selgitab Pruuli. "See ei ole kindlasti odav lahendus," jätkab ta, kuid jätab hinna täpsustamata.

"Relvastatud valve tuleks kõne alla vaid juhul, kui tegu poleks nii väikese sõidukiga. Aga see plastik oleks kohe pihtas-põhjas, kui tulevahetuseks läheks,"arutleb ta. Nii otsustatigi Nordea veest välja tõsta ning orienteeruvalt kümneks päevaks suurele laevale ära peita. Tagasi vette lastakse katamaraan alles Damietta sadamas Egiptuse rannikul. "Õnneks leiab see aset alles veebruaris, sinnani on veel aega," hingab meeskonnajuht kergendatult.

"Üks on selge, tuleb olla väga ettevaatlik!" on Pruuli veendunud.