Eesti blogiauhinnad 2018 noorteblogi võitja Johandra-Lisett Iljušin: Blogimine motiveerib trenni tegema ja tervislikult sööma. Olen siiski oma jälgijatele eeskujuks


Eesti blogiauhinnad 2018 noorteblogi võitja Johandra-Lisett Iljušin: Blogimine motiveerib trenni tegema ja tervislikult sööma. Olen siiski oma jälgijatele eeskujuks
"Olen väga aktiivse elustiiliga, sest kodust leiab mind väga harva. Võtan hea meelega vastu iga plaani ja ettevõtmise, mida mulle pakutakse, sest niisama passimine mulle ei meeldi," arvab Eesti blogiauhinnad 2018 noorteblogi kategooria võitja Johandra.Johandra-Lisett Iljušin/Erakogu

16. juuni õhtul jagati Vaba Lava teatrikeskuses blogiauhindu. Noorteblogi kategoorias sai esimese koha 15-aastane Johandra-Lisett Iljušin, kes peab elustiiliblogi trennist ja tervislikust toitumisest.

Kui vanalt hakkasid blogima ja mis sind ajendas sellega alustama?

Alustasin blogimisega juba 13. aastaselt. Algul hakkasime õega Instagramis fotode baasil toidublogi pidama, kuid mõned kuud hiljem tegin seda üksi edasi. Õde andis nii-öelda teatepulga mulle üle. Umbes aastake tagasi tegin oma blogi ka veebikeskkonda, et saaksin teemadest pikemalt kirjutada. Soovisin ka veidi rohkem muljetada enda elust oma jälgijatega. Peale seda hakkas mu jälgijaskond aina suurenema.

Millist tüüpi blogi pead ja mida see sulle annab? Mil moel on see su elu mõjutanud?

Blogin trennist ja tervislikust eluviisist. Treenin jõusaalis umbes viis korda nädalas. Tervislikke toite kokkan aga mitu korda päevas. Nii et blogimine on minu jaoks justkui oma igapäevaelu avaldamine jälgijatele.

Olen väga aktiivse elustiiliga, sest kodust leiab mind väga harva.
Seotud lood:

Blogimine on mu elu mõjutanud mitut moodi. Olen tänu blogile leidnud häid sõpru-sõbrannasid, kellega on mul ühised huvid. Teiseks olen teinud koostööd paljude firmadega. Kolmandaks motiveerib blogimine ka mind ennast, et käiksin trennis ja sööksin tervislikult. Olen siiski oma jälgijatele eeskujuks.

Kui tihti lisad uusi postitusi ja kaua tavaliselt ühte postitust valmistad? Kas postituse sisu üle mõtled pikalt või sõltub postituste arv pigem sellest, mis su elus parasjagu toimub?

Mu blogi on kahel platvormil: Instagrammis ja Bloggeris. Instagrammi postitan üks-kaks fotot päeva ja lisaks sellele teen päeva jooksul kaks kuni viis day storyt. Bloggeri keskkonda postitan nädalas keskmiselt ühe pikema postituse. Kui elus toimub palju huvitavat, siis olen teinud üle ühe postituse nädalas. Kui elu on aga rutiinne, siis võib postituse vaheks jääda ka 10 päeva. Ühe postituse kirjutamiseks kulub mul umbes tunnike. Selle sees on kirjutamine, fotode valimine, teksti kontrollimine ja postitamine.

Mis sind ajendas kandideerima Eesti blogiauhindadel?

Ausalt öeldes saatis mulle lingi selle kohta õde, kes arvas, et võiksin oma blogiga osaleda. Mõeldud-tehtud, mis mul ikka kaotada on. Ja hoopis tõin võidu koju.

Mis sa arvad, kuidas värske võit mõjutab su blogi tulevikku? Kas hakkad sellega nüüd rohkem tegelema ja jahid võitu noorteblogide kategoorias ka järgmisel aastal?

Usun, et mingil määral mõjutab võit kindlasti, sest nüüd olen nii-öelda rohkem avalikkusele teada. Lisaks on tahetud minuga teha mitmeid intervjuusid, mis samuti tõstab inimeste teadlikkust minu blogist.

Blogiga tegelen muidugi täistuuridel edasi ja annan endast parima, et seda edasi arendada. See aasta on olnud minu aasta blogimaastikul ja 2019 tuleb veel parem ja võidukam!

Kirjutad oma blogis, et lubasid võidu korral minna kiirtoidurestorani üle mitme aasta. Kas kontrollid oma toitumist väga ja kas see tuleneb omast huvist või on selleks mõni kindel põhjus?

Kontrollin oma toitumist rohkem kui keskmine inimene. Algul alustasin tervisliku toitumisega, sest mind noriti nii-öelda chubbyks, kuid kui olin kaalu alandanud ja nägin treenitud välja, hakkas mu huvi tervisliku toitumise vastu kasvama. Nüüd teen seda selleks, et oma kehale väärt kütust anda, milleks on mineraalid ja kasulikud toitained. Lisaks on mu elus üks eesmärk: ma kavatsen jõuda bikiini fitnessis lavale!

Loe veel

Kirjutad oma blogis ka fitness teemadel. Millised on su peamised trenni- ja toitumissoovitused? Mida võiks teha näiteks inimene, kes on ülekaaluline, aga tahab saada heasse vormi?

Minu suurim soovitus on see, et elus tuleb leida tasakaal. Trenni peaks tegema, aga sellega ei tohi üle pingutada. Toituda tuleb tervislikult, aga tuleb hoiduda alasöömisest, mis võib võib viia toitumishäireni.

Ülekaaluline inimene võiks hakata jälgima, mida ta suhu pistab ja liigutada end näiteks värskes õhus iga päev kasvõi 45 minutit. Uskuge või mitte, aga iga väike muutus elustiilis toob kasu. Kui ülekaalu on keskmisest kõvasti rohkem, tuleks ühendust võtta mõne spetsialistiga ehk toitumisnõustaja-eratreeneriga, kes aitaks panna kokku trenni- ja toitumiskava.

Algul alustasin tervisliku toitumisega, sest mind noriti nii-öelda chubbyks, kuid kui olin kaalu alandanud ja nägin treenitud välja, hakkas mu huvi tervisliku toitumise vastu kasvama.

Räägi pisut oma elust ka. Kui vana oled, millega tegeled ja millised on su tulevikuplaanid?

Olen Johandra-Lisett Iljušin, 15-aastane blogija. Sügisest lähen põhikooli lõpuklassi ehk üheksandasse.

Päevi sisustan trennis käimisega, kokkamisega, pere ja sõpradega ning kindlasti meeldib mulle palju ka reisida.

Olen väga aktiivse elustiiliga, sest kodust leiab mind väga harva. Võtan hea meelega vastu iga plaani ja ettevõtmise, mida mulle pakutakse, sest niisama passimine mulle ei meeldi. Olen näiteks teinud ka tervisliku koogi valmistamise töötubasid ja müünud üritustel kooke. Kuna tegelen sellega, mille vastu mul on kirg, siis ei tundu see kunagi minu jaoks tüütu kohustusena.

Tulevikku ma palju ette ei plaani, sest see võib muutuda iga väikese teguriga. Kindlasti kavatsen jätkata blogimist, lõpetada põhikooli ja keskkooli. Edasi lähen ülikooli midagi õppima või reisin aastakese maailmas ringi. Eks näeme, mis elu toob.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare