Liiklusregistri andmed reedavad, et Krossi 2010. aastal uuena registreeritud Mercedes-Benz, mida veab 285KW hiigelmootor, on küll kindlustatud, ent masinal puudub tehnoülevaatus. Krossi truu ratsu peaks käima tehnoülevaatusel korra kahe kalendriaasta järel maikuus. Nelja kuu jooksul pole aga poliitik, Eesti Päevalehe andmetel oma naisele kuuluva, autoga tehnoülevaatusele jõudnud ning teeb sellega igapäevaseid sõite.

Küsimusele, miks Eerik-Niiles Kross ülevaatuseta autoga ringi sõidab, vastab mees, et info selle lõppemisest tuleb talle üllatusena. "Ei mul ei ole õrnemat aimugi," sõnas poliitik ning tõdes, et teeb nüüd ülevaatuse kindlasti ära. "Ma olen väga tänulik, esimest korda elus on mul Delfist midagi reaalselt kasu ka," rõõmustas Kross.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja kord" § 3 lõike 6 kohaselt loetakse ilma kehtiva ülevaatuseta sõiduk, millel ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi, mis välistaksid omal jõul sõitmise, tehnonõuetele vastavaks piiratud ulatuses kasutamiseks. Sellise autoga tohib sõita ainult mööda lühimat teed lähimasse remondikohta, ülevaatuspunkti, Maanteeameti liiklusbüroosse või tagasi garažeerimiskohta.

Ent vales kohas parkimine ja tehnoülevaatuseta autoga ringi sõitmine pole Krossile sugugi esimesed ega ka kõige raskemad liiklusrikkumised. Meest on aastate jooksul tundma õppinud paljud liikluspolitseinikud ning poliitiku juhiluba on korduvalt peatatud, lisaks on ta tasunud tuhandetes eurodes trahve nii kiirusepiirangu ületamiste kui ka juhiloata sõitmise eest. Seni tähelepanuväärseim oli mehe kihutamine Tallinn-Tartu maanteel 90km/h alas, mil politsenikud mõõtsid mehe sõidukiiruseks tervelt 128km/h.

Eerik-Niiles Kross on oma "raske jala" kohta öelnud ka vabanduseks, et liiga võimas auto ja tähtsad töömõtted panevad Eestis kehtivaid kiirusepiiranguid kergesti unustama. Tõsidusmõõtme annab Krossi kihutamisharjumusele ka Maanteeameti uuringust tulenev info, mille kohaselt lõppevad 100km/h toimunud kokkupõrked jalakäijatega 100% juhtudest jalakäija hukkumisega.