Nooruke vormelisõitja Kevin Korjus on esimene eestlane, kes võib pääseda Vormel 1 peadpööritavale karussellile.

Kevin Korjus (19) sai istuda vormel-1 rooli mullu novembris Abu Dhabi rajal, kus tema parim aeg oli 5,5kilomeetrise ringi kohta proffide omast kolme sekundi võrra kehvem. On seda palju või vähe?

Keviniga tegeleb Gra-vity Sport Management, kes lihvib temast tulevikutegijat Lotus 1 vormelitiimile ja mantlipärijat maailmameister Kimi Räikkönenile. Gravity programmis osalevad Korjus ja uusmeremaalane Richie Stanaway (20). Noormehed elavad Oxfordis ühes korteris, valmistavad hommikul ühiselt süüa ja käivad koos trennis. «Magamistoad on muidugi eraldi, aga köök ühine. Saame hästi läbi, ta on väga hea sõitja,» kiidab Kevin. «Hommikul sööme mune ja maisihelbeid. Lõuna võtame kuskil väljas või tehases. Burgereid söön väga harva, sest kaalu tuleb jälgida.»

Lotuse tehas ja treeningkeskus on korterist 25 minuti kaugusel ja sõiduks on neile eraldatud Renault Clio. «Parempoolse liiklusega tuleb harjuda,» sõnab Kevin.

Iga päev nad vormeliga ei kihuta. Palju treenivad hoopis jõusaalis, sest vastupidavus on tähtis.

«Kilosid me taga ei aja. Eesmärk ei ole lihast kasvatada, sest see suurendaks kehakaalu. Kaelalihaseid treenin nii palju kui võimalik. Kõige paremini treeniks sõitmine, aga viimati istusin vormeli rooli novembris,» räägib Kevin.

{poolik}
Õhtuti on Kevin arvuti simulaatori taga. See ei ole ajaviide. See arvutimäng käib päris vormelirajal, sõitjal rool käes ja käigukang käeulatuses, ja võidu sõidetakse online’is koos teiste proffidega. See aitab ka selgeks õppida ringraja. Vormelisõitjal peab olema rada peas, sest kiirused on suured, vestab Kevini taustajõud, telerežissöörist onu Martin Korjus.

Inglismaa eluga on Kevin harjunud. Elamine on küll kallivõitu ja autorool teiselpool, aga muidu olevat kõik hästi. Kui ainult tüdruksõber Maarja Laidna (19) saaks tihedamini külas käia! Kuid tal on keskkool pooleli.


Anne avanes varakult

Eestis tunneb Kevin endal avalikkuse valvsat pilku, aga Inglismaal on ta veel tundmatu. Ta tahab hoida madalat profiili, seltskonnas käib aga siiski oma tüdrukuga. Kevin ja Maarja ei soovi oma suhtest rääkida – noormehel pole vaja, et meedia hakkaks tema pruutide nimedega spekuleerima.

Eks noortel ole Marko Asmeri, kes sai korraks BMW vormelimeeskonna testisõitjaks, lugu hoiatava näitena silme ees. Ühel päeval oli Markol armastuse rindel rohkem võite ette näidata kui ringrajal ning nii see karjäär katkes. Ta ei olnud enam toetajatele huvipakkuv.

Kevini isa, endine motokrossiäss Aivar Korjus (40) ütleb: «Mina olen rahaliselt mängust väljas. Summad on nii suured. Kuid mingit raha tahavad nad Eestist muidugi leida. Iseloom on poisil võidusõiduks sobiv, enam-vähem külma närviga. Peab ju lõpuni sõitma ja kiiresti.»

Aivari sõnul avanes Kevi-ni anne varakult. Poiss olevat ükskord ta pärast võistlust raja äärde vedanud ja öelnud, et isa, nii ju ei sõideta. «Kevin näitas õiget sõidujoont ja selgitas, mida mina olla teinud. Tal on kõik jube lihtne. Ta ütles: isa, aja nina õigesse suunda, hoia gaas peal ja küll ta tuleb!»


Raha, raha…

Vormel-1 on maailma kallimaid spordialasid. Lotus F1 tiimipealik Eric Boullier, kes käis Tallinnas, et tutvustada Kevini võimalusi ja otsida lisaraha tema edu sillutamiseks, sõnab, et vormel-1 tsirkus tõmbab ligi tähtsaid tegijaid üle maailma ja Eestile oleks see võimalus.

«Kevin on kiire ja pühendunud vormelisõitja. Temast võib saada Eesti suursaadik maailmas, nimi, mis aitab Eestis toodetud kaupa müüa üle maailma,» lausub Eric.

Kevini eest hoolitsev Gravity Sport Management kuulub erainvestoritele ja loomulikult ei taha nad tegeleda vaid heategevusega. Eestis on Kevini suurim toetaja Kiviõli Keemiatööstuse üks omanikke Raivo Tamm, kes on dividendimiljonäride TOPis 1,023 miljoni euroga 17. kohal. Tamm sõitis kunagi Baltimaade vormelisarjas.


Kooli lõpetamine viibib

Kevinit ei häiri temale pandud lootused. Kõik käib ju sammhaaval, üks võistlus korraga. Tähtis on mängus püsida ja kevadeks on tal vaja end vormi ajada. Lotuse treeningkeskuses on valmimas uus F1 simulaator. Kuna hooajavälisel ajal on viie kuu jooksul vormelite testimine keelatud, siis on sellest palju abi.

Tänavu ohverdab Kevin kooli võidusõidule. Gustav Adolfi Gümnaasium oleks vaja ära lõpetada, aga ta ei saa sel kevadel eksameid teha, sest need on võistluste ajal: «Olen kooliga kokku leppinud, et teen eksamid 2013. aastal. Kuna tegemist on riigieksamitega, siis koolil pole võimalik kuupäevade osas vastu tulla.» Tema ema Merle on alati soovinud, et poiss õppimist unarusse ei jätaks. Kevini vormelikarjäär oli oma pere ja suguvõsa projekt, aga täna on mäng läinud nii suureks, et pere panusest jääb selgelt väheseks. Tänavu sõidab Kevin Renault 3.5 vormelisarjas.