Menuka kaubamärgi Tallinn Dolls juht Mari Martin on noor daam, kes jättis ülikooli pooleli ja hakkas ettevõtjaks. Nagu Bill Gates. Tal on hulk pisikesi poekesi ja tohutult rabelemist.

 
Mari (27) istub oma Kadrioru keldriateljees punasel diivanil ja ütleb, et tõeliselt tasub vallutada Tokyo rõivaturg. Tallinnas ja Helsingis on ta juba müünud. Tokyo tundub talle palju mängulisem, põnevam ja huvitavam.
Tallinn Dolls on veidi eneseirooniline. See on segu Barbie nukust ja Matrjoškast. Väga mänguline, kuid hästi kantav.
«Kahtlemata peavad meie tooted kandja ilusamaks tegema,» ütleb Mari. «Minu ja Tallinn Dollsi jaoks on väärtus võtta elu väikse irooniaga ja ilma liigse pingutuseta. Naised on loodud ju selleks, et lõbusam oleks. Me tahame olla julgemad ja eksperimenteerivamad. Miks olla kogu aeg mustas? Tuleb tunnistada, et slaavilikkust on tallinlastes rohkem kui kuskil Skandinaavias.»
 
Seksikas äri on raske  
Mari sõnab, et kõik seksikad ärid on meeletult konkurentsitihedad, eesotsas moega. Kerge raha ja kiire kasumi janu nendesse valdkondadesse ei vii. Motivatsioon ja kirg tuleb enda seest. Väikeste partiide tegemine on luksus. Paraku pole luksuskaubal luksuse hinda ja see paneb noore ärinaise muretsema. 
 #end#
Mari on Tallinn Dollsi kontseptsiooni autor, kuid ideed sünnivad käsikäes disainerite Karolin Kuusiku (29) ja Liisi Eesmaaga (26). Mõlemad on kunstiakadeemia haridusega noored, tunnustatud, ambitsioonikad moekunstnikud. Liisi on mitmekordne Supernoova moekonkursi võitja ja 2009. aasta Kuldnõela nominent.
«Me oleme kõik väga loomingulised, aga seda eri suundades. Vahel ehitame õhulosse, kuid siis tuleme jälle maa peale tagasi,» räägib Mari.
Tallinn Dollsi üks tugisambaid on peakonstruktor Kadi Adrikorn, kellel disainerite fantaasiaid igapäevaselt taltsutada tuleb. Temast räägivad tüdrukud vaid ülivõrdes. Keegi peab ju nende visioonid realiseerima - tegema lõiked ja vaatama, et kõik ka selga sobiks.
Õhulossid peavad saama kostüümideks ja kleitideks, sest Tallinn Dollsil on juba hulk fänne lauljate ja näitlejate hulgas: Krista Lensin, Ines, Piret Järvis, Heidy Purga, Elina Pähklimägi ja Katrin Sangla. Vahel on läbi astunud ka presidendiproua.
 
Mugav elu ei paku pinget  
Mari on oma tegemistega käivitamise tsüklis. Vahel on tema asjad müügis olnud suurtes Tallinna ja Helsingi poodides, kuid sellega ei taha ta piirduda.
«Tokyos on väga moeteadlik publik ja seal mõistetakse väikest huumorit,» lausub Mari. «Tallinn Dolls võiks olla seal väga eksootiline bränd. Tokyo kõlab minu kõrvadele huvitavalt ja loodan, et Tallinn kõlab nende kõrvadele eksootilises-iroonilises-naljakas võtmes. Tallinn on väike huvitav ekstreemne koht kuskil Ida-Euroopas, see ei ole kahtlemata Milano või Pariis.»
Mari ei taha olla mugavustsoonis, talle kulub väike adrenaliin ära. Tema ambitsioone toetab üks inglise konsultant, jaapani suhete ekspert.
Esialgu ei too rõivabisnis suurt midagi sisse - loodetakse vaid kulud ja tulud tasakaalus hoida.
Mari ajab Tallinn Dollsi asja teiste tööde kõrvalt. Tal on turundusagentuur Kalamari, lisaks on ta end sidunud brändiga kallal Reuse Republic, mis tegeleb suurfirmade laojääkide üledisainimisega. Tänu Reuse Republicule võitis ta Eesti Ettevõtluse Sihtasutusest koolitusreisi Singapuri.
Maril jäid pooleli majandusõpingud Tartu Ülikoolis.
«Ühel hetkel ei tundunud see enam huvitav, praktika õpetas palju rohkem. Enamik mu kursusekaaslasi on tööl suurtes firmades ja see on veidi riskivabam ellusuhtumine. Ma olen müstiline tegelane, kes on valinud riskantsema tee, mis ratsa rikkaks ei tee. Eesmärk saada rikkaks ei toimi. Paneme täisauru selle peale, mida teeme ja kuidas teeme.»
Rõivabisnis ei ole naftatransiit, aga sajad miljonid liiguvad ka selles äris, kui vaadata Baltika, Silvano Fashioni ja Bastioni rahanumbreid.
Isiklikust elust Mari pikalt ei räägi. Tal on kõik korras: «Muidugi on tähtis, kui isiklik elu hästi läheb. Mul on üks partner, kellega olen täiesti häpi. Ma saan kodust piisavalt positiivset tunnustust ning positiivsed emotsioonid loovad positiivseid emotsioone. Elukaaslane toetab mind igati.»  

LIISI EESMAA: Tulevik tuleb metsik!

Kellele tehakse brändi Tallinn Dolls?
Naisele, kelles on kirge, pöörasust, karakterit ja eneseirooniat. Naisele, kes armastab kontraste. Ta võib üks päev pidutseda kõige undergroundimas klubis ja järgmine päev teha ettekannet kõige konservatiivsemale publikule. Naisele, kes julgeb ise oma arveid maksta.

Milline on Tallinna nukukese saatus, hing ja elustiil?
Tallinna nukukest kannustab elujanu ja uudishimu. Hing on vapper, vaated ambitsioonikad. Mina keerutan kodus kristalli ja pendeldan meie brändi energiat, Karolin teeb ka mingeid trikke. Äkki musta maagiat? Igatahes on energia laes, saatus ei hirmuta, tulevik tuleb metsik!

Milline on deviis disainides Tallinn Dollsi?
Disainin selliseid mudeleid, mida tahaksin ka ise kanda. Inspiratsiooni ammutan ööst, muusikast, kuusirbist ja isegi paranormaalsetest nähtustest.
Kas see on äri või ikka veel hobi?
Äri.
Kas isiklikus elus oled sa otsingute faasis või on õnn leitud?
See on täielik müstika, keegi ei tea. 
Milline on su elustiil?
Carpe diem!
 
 
KAROLIN KUUSIK: Me bränd on nagu pisike beebi
Kellele tehakse brändi Tallinn Dolls?
Kõigile naistele, kes tahavad ilusad olla ja kanda riideid, mida on maailmas vaid mõned eksemplarid. Vanus pole oluline!
Millised on te disainipõhimõtted?
Teha riideid, mida nähes iga naine tunneks - ma tahan seda endale ja kohe! Riideid, mis pärast esimest emotsiooni selga proovides hästi sobiks. Ja pärast ostmist kaua aega kandjat teeniks. See on ka põhjus, miks me ei järgi disainides hooaja trende.
Me bränd on nagu pisike beebi, mis vajab kõigi pidevat hoolt ja tähelepanu. Meil ei ole nii, nagu suures ettevõttes, et igaüks tegeleb kitsalt enda asjadega. Me kõik ideetame, valime kangaid, tegeleme PR'iga, organiseerime ja katsetame riiete istuvust. See on hea, sest nii on meil kõigil brändist  suur ja terviklik pilt olemas.
Kas sa oled isiklikus elus otsingute faasis või on õnn leitud?
Uskumatult suur õnn on leitud!
Milline on Tallinna nukukese saatus, hing ja elustiil?
Saatuse teada saamiseks peaks hakkama Tallinn Dollsile kaarte panema, või selgeltnägija juurde minema. Hingeelu on noh, ütleme, et ambitsioonikas ja stabiilne.