Pressinõukogu hinnangul rikkus Katrin Lusti autorisaade "Kuuuurija" head ajakirjandustava

 (6)

Pressinõukogu hinnangul rikkus Katrin Lusti autorisaade "Kuuuurija" head ajakirjandustava
Foto: Rasmus Kooskora

Pressinõukogu arutas 15. septembril Veet Mano Wannaquoti kaebust TV3 saates "Kuuuurija" 17. mail 2016 eetris olnud saatelõigu peale ja leidis, et TV3 rikkus head ajakirjandustava. Kaebuse aluseks oli ebaõigete andmete avaldamine ja kaebaja käsitlemine kurjategijana igasuguse õigusliku aluseta.

Kevadel eetris olnud saates “Kuuuurija” süüdistati tervendaja Veet Manot blogija Kadri Luige surmas — selline süüdistamine oli Veet Mano hinnangul ebaõige ning ebaeetiline. Mehel sõnul väideti saates, et tema olevat Kadri Luigel soovitanud loobuda ravist ning olevat seega süüdi tema surmas.

“Saates avaldati ebaõigeid andmeid, auditooriumi mõjutamiseks kasutati kogenematu inimese juhtumisse mitte puutuvaid manipuleeritud kommentaare, väidetavalt uuriv telesaade ei too välja ühtegi fakti ega tõendit, mis kinnitaks Veet Mano osalust Kadri Luige surmas, telesaade käsitleb Veet Manot kurjategijana ning kasutab materjale originaalist erinevas kontekstis ning saade on auditooriumit eksitav,” leidis Mano, et vaidlusalune telesaade eiras mitmeid elementaarseid Eesti ajakirjanduseetika koodeksis sätestatud reegleid ja põhimõtteid ning selle avaldamisega on rikutud tema põhiseaduslikke õigusi ning kahjustatud põhjendamatult tema head nime.

Pressinõukogu on oma otsuse teinud ning leidnud, et TV3 rikkus 17. mai saates “Kuuuurija” ajakirjanduseetika koodeksi punkti 4.1., mis näeb ette, et uudised, arvamused ja oletused olgu selgelt eristatavad ning uudismaterjal põhinegu tõestataval ja tõenditega tagatud faktilisel infol. Pressinõukogu hinnangul luuakse kaebaja suhtes saates negatiivne kontekst ja jäetakse mulje, et ta võib olla blogija surmas süüdi. Pressinõukogu leiab, et saates ei ole esitatud ühtegi tõendit, mis kinnitaks, et kaebaja soovitas blogijal lõpetada ravimite võtmise.

"Veet Manole esitatud tõsiste süüdistuste kommenteerimise võimalust talle ei pakutud, seega leiame, et telesaate „Kuuuurija“ tegijad on rängalt eksinud nii Eesti Vabariigi Põhiseaduse kui ka Eesti ajakirjanduseetika koodeksi mitmete punktide vastu," kirjutatakse Pressinõukogule edastatud Veet Mano avalduses.

Rallipäev
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare