Kohalik taksojuht Lek meenutab, kuidas tema taksosse istus 6. jaanuari õhtul seitse turisti, kes palusid sõita Kata rannale. Reisijad haihtusid poolel teel, jättes juhi hirmust kangena üksi, teatab BBC.

Lek räägib, et tundis sõidu ajal järsku, kuidas kogu keha muutub tundetuks ning selja taha vaadates ei näinud autos enam kedagi. Mees on siiani nii hirmul, et ei julge öösel taksot sõita ning kavatseb uue töö otsida.

Sarnaseid lugusid on viimasel ajal Tais ette tulnud massiliselt. Muuhulgas räägitakse valgest naisest, kes läbilõikavalt hotelli varemetes kisendab. Vähemalt üks turvamees on kisa tõttu ameti maha pannud.

Khao Lakis heliseb ühes peres ööl ja päeval pidevalt telefon. Toru tõstes on kuulda sõprade ja sugulaste karjeid, kes paluvad, et neid päästetaks krematooriumitulest.

Kohalik psühholoog dr Wanlop Piyamanutham ütleb, et taolised nähtused on tüüpilised traumajärgse stressi nähtused.

Välismaalased käivad psühholoogi sõnul kummitamas seetõttu, et nad on jätnud kohalikele sügava mulje. „Nad on füüsiliselt muljetavaldavad, näivad tihti rikaste ja võimukatena. Kui sellised inimesed surevad hirmsates tingimustes, pole ime, et nad naasevad inimeste meeltesse vaimudena.”

Selline loogiline seletus ei rahusta siiski kohalikke elanikke, kes on lohutuse leidmiseks abi otsinud ka religioonist. Tais on valitsevaks budism, ning nende pühades tekstides on õpetussõnu kurjade vaimude eemalepeletamiseks.

Kõrgemad vaimulikud on öelnud, et saavad pakkuda inimestele vaid seltsi ja lohutust. Nad usuvad, et mungad suudavad inimesi hingelise kriisi ajal aidata.

Mitmed teised religioonid tegelevad kummitustega palju agressiivsemalt, korraldades vaimude väljaajamist.

Valgetes rüüdes Pu Ta Gongi sekti liikmed tõid vaimudele ohvreid ja hüüdsid palveid. Ohvriteks olid pitsatükid välismaalaste hingedele, paberist riided ja raha, mis ära põletati. Ohvriannid peaks aitama vaimudel siit ilmast lahkuda. Koos ohvrisuitsuga soovitati vaimudel koju minna, et anda elavatele hingerahu.