Skandaal lahvatas kirjanik Saladin Ahmedi sotsiaalmeediakontol, kuhu mees postitas pildi maisihelveste pakendi illustratsioonist ning juhtis tähelepanu, et karbil kaubanduskeskuses lustivate tavaliste heledate maisihelveste vahele on ära eksinud üks tumedam maisihelves, kes – ja siit kogu häda algas – oli põrandat poonima joonistatud, vahendab USA Today.

"Miks on ainuke pruun maisihelves koristajaks tehtud? See õpetab lastele rassismi," teatas kirjanik, vallandades tõelise pahameeletormi. "Jah, see on väike asi, aga kui näed et laps jääb seda jõllitama ja teadvustad endale, et miljonid lapsed teevad sedasama...," lisas ta.

Juba viie tunni pärast vastas sotsiaalmeedias levivale säutsule Kellogg'si esindaja, kel ei jäänud üle muud kui vabandada. "Kellogg's on pühendunud mitmekesisusele ja kaasamisele," teatas tootjafirma, pidades silmas rassilist mitmekesisust. "Meie eesmärk polnud kedagi solvata, vabandame," tuli neil lisada. Maisihelbehiid andis teada, et tootele valmivad uued pakendid, mis tulevad juba peagi müügile.

Hiljem kirjutas Saladin Ahmed uue säutsu, tundes uhkust oma saavutuse üle: "Täna kasutasin oma taskuarvutit selleks, et muuta maisihelbetootjat vähem rassistlikuks, kuigi on 21. sajand."