NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
12.06.2018 18:05
Lisaks see, et Eesti ei kuulu ka ühendustesse, kus vene keel oleks tegija keel, näiteks SRÜ. ELis ja NATOs pole vene keelel mingit staatust.
Tobe on veel see, et kui sündida EVs soome või prantsuse perre, tuleb minna võõrkeelsesse kooli, aga venelane justkui ei tohiks, teda diskrimineeritakse.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    14.06.2018 00:10
    "20 või 50aa pärast ei oska teie lapselapsed eesti keelt ja suhtlevad omavahel pidgin-inglish´i dialekti abil. Ja see on karm reaalsus, kõik mis on nõrk on surmale määratud"

    Ma ei usu. Aga keelte segunemine on kahtlemata väga huvitav teema. Tartus on palju venelasi, kes räägivad olmetasandil vene-eesti segakeelt. Meelde tulid kaks vene vanamoori kommipoes. Ainuke (!) venekeelne sõna, mida nad kasutasid, oli eto (see). Jutt käis neil umbes nii: "Eto valge shokolaad, eto martsipan, eto marmelaad, eto piimashokolaad..."
    On ka venelasi, kes ei saa Venemaa juturaamatuid (tegemist ei ole filosoofia või muu taolisega) lugedes kõikidest sõnadest aru. Samuti olen kokku puutunud noorte venelastega, kes ei oska vene keeles kirjutada.

    Eesti eripära on ka eestikeelsed estofoobid. See mentaliteet tuleb kadakasakslusest ehk siis on laiem teema kui mingid venelased.
    14.06.2018 00:22
    vau, "piimašokolaad" on tõesti kõva argument.

    eesti eripärast aga niipalju, et see on kitsarinnalisus.
    nimelt ajupestud kitsarinnalisus
    14.06.2018 16:19
    Idanaabriga suhtlemiseks tuleb varsti niikuinii hiina keelt osata. Ma ei näe enda jaoks mingit mõtet süveneda vene keel oskusesse.
12.06.2018 18:11
Mida arvata sellisest sõnast nagu "okupant".
Ilus ja universaalne sõna, tõlget ei vaja ei sisu ega kõla.
12.06.2018 18:32
väga hea kirjatükk, igati nõus.
    13.06.2018 21:23
    Millega sa nõus oled? Selega ,et Narvas rääkigu venelased omavahel kogu aag ja ainult eesti keelt või? Narva elanikest 95% emakeel on vene keel.
    13.06.2018 23:10
    aga miks ka mitte. töötan asutuses kus on ka vene keelsed inimesed tööl ja venelased räägivad omavahel eesti keeles.
    14.06.2018 10:13
    Sul m59 puudub vist igasugune funktsionaalse lugemise oskus. Hinga vahepeal kümme korda rahulikult ja loe see artikkel uuesti ja aeglaselt läbi.
12.06.2018 18:35
Sisuliselt on kõik õige ja kena, aga mis sinu enda vabandus on, et eesti keelt vigaselt kirjutad?
12.06.2018 18:43
Aga vaadakem AK Uudiseid!..... Rõõmusõnum saabus Eestimaale!!!
" Eesti ostab 50 000 000 (viiekümne miljoni) eest lühimaa õhutõrjerakette "Mistral".......
Igale eestlasele oma isiklik õhutõrjerakett!!!!!
Tšutšidest anektoote teate? ...Siis...
" Tšuktšide pealik ütleb oma kaaskondlastele : Hoidkem eestlasi!!! Sest seni, kuni on eestlased rahvusena, pole me kõige l0llim rahvas maailmas!!!".....
    13.06.2018 21:13
    "Rudi
    12.06.2018 18:43 " -le.

    13.06.2018, 16:06 Delfi
    Hannes Hanso: USA on panustanud Trumpi ajal Euroopa julgeolekusse rohkem kui kokku lepitud.
    "European Defense Initiative, mille alusel meiegi, Balti riigid, saime taaskord 100 miljonit dollarit laskemoona hankimiseks , on kõik Trumpi ajal tehtud otsused," märkis Hanso. Tema sõnul paistavad kõik sellised asjad jätkuvat.
    13.06.2018 22:32
    tšuktši või tšuudi, vahet pole
    15.06.2018 18:17
    seda "lugu" teate ... miks jättis küll jumal ühe rahvuse ilma mõistuseta ... ( see ei olnud eestlased).
12.06.2018 19:03
krdi lollakas, vaata mida ingl. keel meie noortega on teinud
12.06.2018 19:54
Õiged mõtted autoril, noored peavadki riigi asjadest ja eksistentsist õigesti aru saama. Sellise kirja peaks ta pigem adresseerima sm peaministrile ja siis „riigimeestele“ riigikogu puldist ette lugema. Häbi võiks neil seal olla.

Sm Ratas probleemi ei näe, need on tema inimesed. Sm Toom arvab, et EV kodanik ei peagi riigikeelt valdama, pealegi sureb see keel ju välja (tänu tema mõttelaadile kindlasti). Sm Anvelt arvab, et asjaajamine tuleb paralleelselt kindlasti tõlkida vene keelde. Sm Reps ei arva, et riiklik haridussüsteem peab kiiremas korras ühtseks, st eestikeelseks muutuma, sest viisaastaku plaanid ja niisama kummivenitamine sobib hästi. Sm Kõlvart arvab, et Eesti Vabariigi pealinn on vene maailma keskpunkt esinedes SRÜ võistlusel etteütlusega kirillitsas. Sm Jufereva ei arva, et eestlane peaks oma riigis peremees olema. Jne jne jne. Tekitab õudu kogu see seltskond, kes riigi asjade kallale on lastud! Kas see pole venestamise sujuv jätk Eestis? Läti ja Leedu on õigel teel, ka Eesti ei tohi end uinutada lasta.

Oleme küll EL riik, kuid elu käib harjumusest näoga ikka ida poole. Vene keel ei kuulu Eestisse, jäägu see minevikku ja naaberriiki. Kohalik räägib eesti keeles ja turistiga (külaline) saab hakkama üldiselt inglise keeles. Jah, mõelgem ka sellele, kuidas EL kodanik siin hakkama saaks – seni seda ju tehtud ei ole.
Alustaks siis sellest, et tänavapilt ehk avalik ruum (sh kauplused) muutub eestikeelseks – ei mingeid reklaame enam kirillitsas, eesti keel Eestis olgu seadusega kaitstud (suunatud just ettevõtjatele). Koos Kaljulaidi Narva kolimisega muutugu ka kogu Narva visuaalselt eestikeelseks, sest Narva on Eesti linn ja külas on riigi president. Ei ole riiki riigis, nii see jäägugi ja siit on hea edasi minna. Ei jää kellelgi piim ostmata. Aitab vene propagandast.
    13.06.2018 18:25
    Tekitab õudu kogu see seltskond, kes riigi asjade kallale on lastud! Kas see pole venestamise sujuv jätk Eestis? Läti ja Leedu on õigel teel, ka Eesti ei tohi end uinutada lasta.

    Nõus. Valimistel näeme, ra1sk. Ja nendel valimistel sibulatel valimiskastide juurde asja ei ole.
12.06.2018 23:21
Kes need olid, kes Ühtse venemaa rakukese Eestis riigtüüri juurde aitasid? ÜV rakukese üks esimesi ettevõtmisi oli "õigusabi" sildi all seaduste vene keelde tõlkimine - et venelane ikka ilma riigikeelt hakkama saaks ning Eestist venemaa oblast saaks.
13.06.2018 09:48
Naiivitari lalin! Eesti keelt ei räägi nad mitte sellepärast, et ei oskaks või ei tahaks vaid sellepärast, et neil on ekspansiivne ülesanne mitte rääkida eesti keelt. Nende jaoks on tegemist Venemaa Eestiga, kus peamine keel on vene keel ja kui eestlased seda ei räägi, on tegemist jämeda eksimusega vene huvide vastu. See ongi tõde mida tsuhnaad kuidagi ei taha tunnistada ja selle vastu kogu aeg eksivad. Selle eest neid karistatakse kindla peale tulevikus, kui suur venema siinse territooriumi tagasi vallutab ja enamuse eestlastest lõplikult maha lööb ja minema küüditab. Jäetakse vaid oskustöölised ja lakeid nagu juba Peeter I ja tema mõrtsukast marssal ette nägid Põhjasõja käigus. Kui me selle tõsiasjaga ei arvesta ja ajame lootusetult mõttetut möla mõrtsukatega integreerumisest, on troostitu lõpp kiire tulema. Pistke aga pea tiiva alla või liiva sisse!
13.06.2018 10:09
Kõigepealt eemaldage tänavatelt reklaamifirmade kakskeelsed plakatid!! Helistades telefonile , koheselt teade kui soovite teenust eesti keeles,vajutage üks ,vene keeles vajutage kaks. Ei ole vaja pugeda,muukeelsed saavad pildil olevast vorsti-,telefoni jne.hinnareklaamist suurepäraselt aru. Tulin eelmisel nädalal Vilniusest .Ei ühtegi venekeelset infot , inglise keeles ainult lennujaamas. Väärikas rahvas,samas sõbralik ja abivalmis, pidin veelkord tõdema,
    13.06.2018 23:03
    Lätis ja Leedus on venelasi rohkem kui meil ja samas nemad saavad küll kõik oma kaubad müüdud nii, et oma reklaamlehtedele ei pane lisaks läti või leedu keelele vene keelt peale. Rimi, Maxima ja teiste kettide reklaamid on ainult läti või leedu keeles. Olen neid reklaame spetsiaalselt sealt kaasa toonud, et näidata, et saab ka ilma vene keeleta hakkama.
    14.06.2018 00:14
    Riia linnas mingi kohaliku r-kioski tüüpi ülimalt keskealised töötajad podisesid omavahel vene keeles.
    Minuga hakati rääkima läti keeles.
13.06.2018 12:28
Eks igaüks saab siin oma panuse anda.

Olen tellijapoolse esindajana ehitustel ehitajatele selgeks teinud, et mina vene keeles asju ei aja. Kui mõni asjapulk eesti keelet ei mõika, siis peatöövõtja tõlgib.
    13.06.2018 18:11
    Selles suhtes on sul õigus - igaüks saab oma panuse anda. Selle asemel, et vinguda, et "Tallinnas/Lasnamäel/Narvas ei saa eesti keeles hakkama", tuleb tuimalt keelduda vene keeles rääkimisest. Mina teen nii - lihtsalt põhimõtteliselt ei räägi vene keelt ega saa ka aru (okupatsiooniajal sündinud ja kasvanud inimesena tegelikult saan aru küll). Ja oh imet! Tuleb välja, et igal pool saab eesti keelega hakkama. Vene vanamuti solvunud nägu (et kuidas? ei räägitagi temaga vene keeles!) on sealjuures boonuseks.
    Vene keele oskust kasutan selleks, et vahel lugeda Ukraina veebilehti. Neil on väga teravmeelseid anekdoote vatnikute kohta.
13.06.2018 14:53
Eestis ei peagi ühesgi teises keeles rääkida kunagi saama! See on Eestimaa kus on oma keel... Eesti keel. ei vene,saksa,inglise ega miski muu. kellele see ei sobi ei ole siia oodatud olgu mis oskused tahes. kuigi kui inimene on külaline siis me aitame teda ja kohtleme teda kui külalist ehk siis viisakalt ja abivalmilt.
    13.06.2018 20:44
    LOL. Paistab, et sul käib isegi see "ainus ja õige keel" kõrgelt üle pea. Loodetavasti oled sa alles nii pisike, et koolis veel ei käi ja sul on veel aega oma lemmikkeel selgeks saada. Edu! Good luck! & удачи!
13.06.2018 18:44
Ma elan Valgas, ja käin tihti Lätis, Valkas ma tunnen palju venelas ikuid ma ei ole kohanud venelast, kes ei oska läti keelt, sest lätlased ei räägi kohgalike venelastega vene keelt, seega nad on sunnitud läti keele selgeks saama. Samas kui eestlane kuuleb, et kaasvestleja räägib kangelt või vaevaliselt eesti keelt läheb ta kohe vene keelele üle
13.06.2018 19:18
Kui puhtalt keele seisukohalt võtta siis inglise keel on eesti keelt palju rohkem söövitanud. Kui 50 aastat nõuk. võimu ei suutnud eesti keelt hävitada siis praegu on eesti keel inglise keelega täiesti ära risustatud.
13.06.2018 20:00
Meil firmas on üks tattnokk, kes armastab enda (eestikeelses) jutus ja tekstides ebavajalikult palju ingliskeelseid sõnu kasutada. Kui talle märkus tehti, siis vastas, et teeb seda, kuna inglise keel on niivõrd lahe.
13.06.2018 20:25
pole see vene keel milleski täna enam süüdi. Hipsterid spiigivad hoopis inglise keelt enda meelest "vabalt". See, kui üldse miski, on probleem.
13.06.2018 20:28
LMAO. Kirjutis on ehe sovietistiilis pongestus, milliseid kirjutasid pioneeri- ning hilisemad komsomoliaktivistid ja parteilased, et kindlustada omale kena karjäär.
Tänapäeva parteikarjeriste kasvatatakse samamoodi nagu sovietiajal.
13.06.2018 20:41
Poeg tuli riigikaitselaagrist. Läks veebilehele, kus sai laagri kohta tagasisidet anda. Uudishimust läksin ka uurima, et mida siis küsitakse. Ma pidin pikali kukkuma, kui nägin, et tagasisidet on võimalik anda ka vene keeles. Minu imestamise peale kinnitas poiss, et üle poole laagris olnutest ei saanud eesti keelest aru (või siis ei tahtnud saada).Ütles, et tema ei usu iialgi, et need noored oleksid valmis Eesti riiki kaitsma. Aga kuidas on võimalik meil saada gümnaasiumi/keskharidust eesti keelt oskamata??????
13.06.2018 21:47
Olgu siis veelkord tipmine näide hiljuti kogetust: Kõrgharidusega keskealine inimene põhjendas siinse keele oskamatust-sest saabusin siia "alles" 88-ndal aastal...huvitav, mitu sajandit läheb sedasi ühegi lause moodustamiseks...

Kes on VÄHEGI tahtnud, suhtleb(üritab suhelda) siinses keeles. Huvi pärast vaatasin netist, mida Eesti keele õppeks pakutakse...küllaga igale maitsele...Suhtumises on küsimus!
Paraku on teatud impeeriumit tagaõhkavatele kõikmeielastele siinne iseolemine mentaalselt vastunäidustatud ning pakutagu mistahes vastutuleku variante või programme, teatud seltskond sisimas vaid irvitab. Ja see on paraku antagonistlik vastuolu, mille turbatuli ei kustu, kuniks õhutajaid...
Aga see maa siin on hullemastki üle saanud.
13.06.2018 21:48
Väga õige kommentar,ei ole midagi muud lisada.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega