1. Istu esimesse ritta, tõsta käsi ja küsi

Paljud õpilased ei julge küsimusi esitada. Olenemata sellest, millises kooliastmes nad on. See on justkui valehäbi, sest kardetakse teiste ees lolliks jääda. Öeldakse, et kes küsib, näib võib-olla korraks võhikuna, kuid kes ei küsi, jääbki võhikuks. Kõige tähtsamad on aga sinu enda teadmised ja elu, mistõttu pole mõtet pöörata tähelepanu neile, kes õppimisele viltu vaatavad.

2. Soov kooli pooleli jätta on täiesti normaalne

Kui oled aga jõudnud nii kaugele, on mõttekas juba lõpuni minna. Võib-olla oled kuulnud inimeste jutte, kuidas üks või teine jättis ülikooli pooleli või tegemata on vaid lõputöö. Kui oled aga jõudnud ülikooli või keskkooli viimasesse klassi, siis oled selle nimel pingutanud. Tee asi ära.

3. Väga tähtis on vähemalt ühe inimese olemasolu, kes ei lase sul kooli pooleli jätta

Tavaliselt on see ema, isa, vanaema või parim sõber, kuid see võib olla ka psühholoog või hoopis keegi muu. Tähtis on, et see inimene oleks optimistlik ja julgustaks sind edasi pürgima. Meil kõigil on hetki, kui soovime asjale käega lüüa.

4. Ära kunagi alahinda märkmete tegemist

Mida paremini oskad märkmeid teha, seda edukam oled. Kui istud tunnis ja arvad, et lihtsalt kuulates jääb kõik meelde, siis eksid. Päeva jooksul saad nii palju uut informatsiooni ja seetõttu on koolis asjade üles kirjutamine väga tähtis. Leia enda moodus, mis sulle mugavaim tundub, aga kindlasti tee märkmeid.

5. Sa ei pea häbenema, kui halb hinne ajab nutma

Emotsioonid on inimese loomulik osa. Mida rohkem kontrolltöö või eksami tulemus sulle loeb ja mida rohkem selle nimel pingutanud oled, seda olulisem on tulemus. Mõnikord ei lähe asjad nii nagu soovime ja seetõttu pole vaja ka häbeneda oma emotsioone. Lisaks alandab nutmine stressi.

6. Tea oma võimeid

Mitte keegi ei ole ideaalne ja kõiketeadja. Seetõttu pole mõtet esitada endale võimatuna näivaid väljakutseid. Kui tead, milleks oled suuteline, saad seada endale realistlikud eesmärgid, mille saavutamine on tõenäoline. Kui saavutad soovitud tulemused, tunned end hästi ja oled arenenud. Järgmiseks võid endale seada pisut kõrgemad eesmärgid.

7. Ära lase end teiste hinnangutel segada

Viis, kuid lähened õppimisele, pole kellegi asi ja sa ei pea seda inimestele põhjendama. Kui sulle meeldib õppida ja saavutada häid tulemusi ning tegeleda teadmiste omandamisega ka koolivälisel ajal, siis ei ole selles midagi valet.

8. Õpetajatel võib olla kõrge enesehinnang

Seetõttu pole mõtet iga õpetajaga vaielda. Kui saad aru, et õpetajal on kõrge enesehinnang ja ta on kergesti ärrituv, siis vahel on targem suu pidada, sest vastasel korral võib olukord pöörduda hoopis sinu enda kahjuks. Kui näed aga, et tegemist on avatud inimesega, kes ei pea ennast teistest paremaks, siis küsi julgelt küsimusi.

9. Õppides teaduslikku eriala, on oluline õppida ka humanitaaraineid

See arendab aju teistmoodi ja avardab maailmavaadet. Oluline on mitmekesisus ja vaheldusrikkus. Kuna humanitaariaineid on lai valik, siis kindlasti leiab igaüks oma.

10. Õpetamine on üks parimaid viise õppimiseks

Kui suudad kellelegi midagi keerulist väheste sõnadega selgeks teha, võid kindel olla, et valdad teemat piisavalt hästi. Võib-olla ei tea sa alguses igat kui viimset asja peast, kuid õpetamise käigus saad teema ka ise kõige paremini selgeks. Võib-olla küsitakse sinult teemaga seonduvaid küsimusi, mille peale poleks sa esialgu tulnudki ja mis sunnib sind vastust otsima.

Allikas: rd.com