ÕUDNE: vaata, milline kohutav tagajärg on rämpstoidu söömisel ja see ei ole rasvumine

 (1)
ÕUDNE: vaata, milline kohutav tagajärg on rämpstoidu söömisel ja see ei ole rasvumine
Allikas: Shutterstock

Täiskasvanud ja eriti teismelised peaksid pöörama tähelepanu toitumisnõustajate soovitustele ja jätma rämpstoidu menüüst välja. Räägitakse küll rasvumisest ja sellega seotud tervisemuredest, kuid see on ainult mündi üks pool. Näiteks mõjub rämpstoidu söömine küllaltki kahjulikult inimese ajule.

Uuringute kohaselt vajab inimese aju arenemiseks oomega-3 rasvhappeid. Lisaks alandavad need põletikke, vähendavad riski haigestuda südamehaigustusse ja mõjuvad hästi nii ajutööle kui ka mälule. Seetõttu peaksid eriti noored sööma oomega-3 rasvhappeid sisaldavaid toite ja vältima rämpstoitu. Kahjuks on aga sageli vastupidi: armastatakse burgereid ja kala peale krimpsutatakse nägu.

Teadusajakirjas Journal of Neuroscience avaldati uuring, mille viisid hiirte peal läbi Aix-Marseille'i ülikooli teadlased. Nimelt söödeti hiirtele täisväärtuslikku toitu, mis sisaldas kõiki vajalikke toitaineid. Kui hiired hakkasid lähenema täiseale, siis hakati pooltele hiirtele andma toitainetevaest toitu ehk teisisõnu neile söödeti rämpstoiduga samaväärset toitu. Hiljem selgus, et täisväärtuslikku toitu söönud hiirte aju oli arenenum ja samuti esines neil vähem terviserikkeid ning ärevushäireid. Hiired, kellele söödeti rämpstoitu, olid aga vähem arenenud ja nende mälu polnud sama hea kui tervislikku toitu söövatel hiirtel.

Seotud lood:

Tervisespetsialistide hinnangul võiksid 9-13-aastased tarbida iga päev 1-1,2 grammi oomega-3 rasvhappeid. 14-18-aastaste päevane kogus võiks olla aga 1,1-1,6 grammi. Tähtis on iga nädal süüa puu- ja juurvilju ning eelkõige mereande. Sobivad näiteks sardiinid, lõhe, tuunikala, forell, makrell, heeringas, austrid, krevetid ja lest. Kui kala ei maitse, siis võiks süüa liha, pähkleid, õlisalvei seemneid, sojaube ja muna või juua mahla, piima või jogurtit. Samuti on lihtne variant osta apteegist kalamaksaõli. Kui maitse tundub rõve, siis müüakse ka sidrunimaitselist kalamaksaõli ja neelatavaid kapsleid.

See ei tähenda, et ühtegi hamburgerit ei võiks süüa, kuid menüü peaks olema tasakaalustatud ja mitmekesine. Kui soovid valmistada tervislikku burgerit, võid seda ise teha värsketest asjadest.

Allikas: rd.com

2quick start
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare