Ülikooli ettevõtlussuhete eksperdi Ingrid Hindriksoni sõnul on plaanis arendada koostööd, et edaspidi suunata tudengeid Erasmuse programmi kaudu Saksa ettevõtetesse praktikale ja leida sealsete ülikoolidega ühishuvi teadus-arendusprojektide suunal.

Hindriksoni sõnul on Saksa ettevõtete huvi praktikantide vastu suur, ainuüksi Porsche autotehas pakub igal aastal praktikavõimalust 1200 noorele.

Praktiseerida on võimalik erinevates osakondades – strateegilisest planeerimisest ja turundusest tootmiseni.

Ahvatlev väljakutse

Saksamaal viibinud delegatsiooni kuulunud Taavi Uudam ütles, et praktikavõimalus 9000 töötajaga Porsche autotehases on ahvatlev väljakutse ja nähtu avaldas muljet.

Eestlastele tutvustati kultusauto valmistamise protsessi alates ajaloost kuni tänapäevase 911 montaažini. „Olin vaimustuses ja otsisin kohe välja kõik saadaolevad praktikavõimalused Porsche kodulehel,“ rääkis Uudam. „Huvilistel tasub arvestada, et oodatakse minimaalselt kuuekuulist pühendumist, aga kogemus on kindlasti aega väärt.“

Uudami sõnul on Porsche brändina talle alati meeldinud ning selle sportlik imago ei saa ühtegi meesterahvast külmaks jätta – detailsus ja täpsus, kuidas ühest raudkerest tehakse “elus” maanteeiludus, avaldab muljet.

Kõige rohkem üllatas teda käsitsitöö tähtsus ja ulatus. Kui Jaapani tootjate puhul teevad päris palju robotid, siis Porsche tehases on robotitel peamiselt logistiline roll. Väiksed kärud sõitsid mööda musta linti ja vedasid erinevaid juppe montaažiliini juurde. „Kui mõni aeg tagasi paigaldas autole esiklaasi robot, siis praegu ulatab robot ainult kätte ja inimene ise paigaldab klaasi kere külge,“ selgitas Uudam.

Igal autol ostja olemas

Teine üllatus oli sakslaste tootmise metodoloogia, mida nimetatakse inglise keeles just in time. See tähendab, et autoosade jaoks ei ole ladu, vaid on jaotuskeskused, kust saabunud detailid jaotatakse kiirelt montaažiliinile.

Iga auto, mis läheb montaaži, on ju juba müüdud, seda ootab konkreetne ostja. See tähendab, et iga masin pannakse kokku vastavalt tellija konfiguratsioonile – sellise keerukusega tootmisliin toimis veatult. Sakslased ise rääkisid loo, kus kord reka koos tootmiseks vajalike osadega kraavi sõitis, tehas seisis seejärel kaks tundi. Tehases, kus toodetakse 1000 autot päevas, on selline paus väga kallis.

Just-in-time-meetod kehtib ka mootorite tootmise juures, kus komplekteerijatel on pidevalt silme ees number, mis näitab, et kui samas tempos jätkata, siis mitu mootorit sel päeval kokku pannakse. Oluline on, et liiga palju ei toodetaks, sest mootorite jaoks ei ole ladu, ja et liiga vähe ei toodetaks, sest autode montaažis tekiks kohe seisak. Uudami sõnul avaldaski kõige enam muljet tootmisprotsessi täpsus ja sujuv toimimine.

Mõned soovitused

Reisi järel uuris Taavi Uudam Porsche kodulehelt, kuhu praegu praktikante otsitakse.
„Praegu töötatakse Porsches elektriauto tootmise kallal ja see tähendab, et näiteks R&D valdkonnas võib oodata põnevaid väljakutseid,“ tõdes ta.

Uudam soovitab Erasmusega ühendust võtta ja uurida, millised on nende võimalused. Seejärel tuleks ette võtta soovitud firma koduleht ning otsida töö- ja praktikakoha pakkumised. Kui sellist alajaotust pole, võib saata päringu.

„Olen kasutanud ka LinkedIni abi, kus otsisin firma vastava valdkonna eest vastutaja üles ja saatsin talle isikliku kirja. See viimane on küll mõnevõrra agressiivne meetod, kuid kui soovid ennast mõnes maailmakuulsas ettevõttes proovile panna, tasub proovida kõiki variante,“ julgustas Uudam.
Ingrid Hindriksoni sõnul sai koostöövõimaluste leidmiseks valitud teadlikult just Baden-Württembergi piirkond, sest seda võib julgelt nimetada kogu Euroopa tööstuse lipulaevaks –
seal asuvad tugevad ülikoolid, tööstusklastrid ja üle 250 maailmakuulsa ettevõtte.

Sügisel oodatakse sakslasi Tallinna vastukülaskäigule, et näidata, mida Tallinna ülikoolil koostööks pakkuda on.

Vaata pildi- ja videomaterjali visiidist Tallinna ülikooli Facebooki lehel.

Jaga
Kommentaarid