Ehk polegi endal probleemi vaid tahaks aidata hoopis sõpra, kedagi teist. Kedagi, kes ise ei saa või ei oska abi küsida. Kelleltki nõuannet küsida aga pole või ei tea, kuhu täpselt peaks helistama, teatama. Vahel pole ka soovi oma asjadest rääkida emale-isale, sõbrale-sõbrannale. Tahaks, et oleks keegi, keda ei tunne, aga kes oleks valmis kuulama, kaasa mõtlema, vestlema, aitama.

Alates 2009. aastast töötab Eestis lasteabi nõuandetelefon 116111. Telefonile on oodatud kõned, mis on seotud lastega, lapsi puudutavate teemadega või kui on vaja teatada abivajavast lapsest. Lastele ja lastega seotud isikutele antakse telefoni teel nõuannet, jagatakse informatsiooni ning vajadusel tagatakse info edastamine vastavate spetsialistideni. Helistajateks võivad olla nii lapsed kui ka täiskasvanud. Telefon töötab ööpäevaringselt, vastatakse nii eesti kui vene keeles. Kõne on helistajale tasuta ning anonüümne, kuid klienditeeninduse kvaliteedi tagamiseks kõned lindistatakse.

Valdkonnad, millega lasteabi nõuandetelefoni poole pöördukase, on väga erinevad: mitmesugused suhete probleemid, koolikiusamine, kasvatus-ja hooldusõigusküsimused, hooletusse jätmine, ja mitmed teised teemad. Järjest enam pöördutakse meie poole interneti kasutamise ja selle turvalisuse teemadel.

Kui helistada ei soovi, saab nõuannet küsida ka interneti teel, kasutades selleks kas e-kirja, Skype või chat lahendust. Pöördumistele vastavad kogemustega nõustajad, koostööd tehakse erinevate asutuste ja spetsialistidega. Kui lapse turvalisuse huvides on vaja kiiret sekkumist, tehakse koostööd politseiga.

Ükski mure pole liiga väike ega liiga suur. Kui on kahtlus, kas helistada või mitte, soovitame ikka helistada. Koos on lihtsam jõuda otsuseni, mida teha või kuidas olukorda lahendada.

Lasteabi nõuandetelefon 116111
Facebook: "Et ükski laps ei jääks abita, kui ta seda vajab!“
Skype: Lasteabi_116111 (nõustamine, 24h)
Kodulehekülg: www.lasteabi.ee 
„Küsi nõu“ (online nõustamine, 24h)