Tallinn Music Week avas juubelifestivali hooaja uue kujunduse ja kodulehega

 (1)

Tallinn Music Week 2017 avaõhtu
Tallinn Music Week 2017 avaõhtuFoto: Madis Veltman

Täna, esmaspäeval, 18. detsembril avas Tallinn Music Week (TMW) uue kodulehe koos eelseisva festivali tunnuskujundusega. Tuleval kevadel 2.–8. aprillini juba kümnendat korda toimuva Põhjamaade suurima linnafestivali visuaalse identiteedi lõi disainibüroo AKU ning veebikodu sündis disainistuudio Velvet ja tehnoloogiaettevõtte Festivality koostöös.

TMW 2018 kujunduse lähteülesandeks oli visualiseerida võimalikult tabavalt ja kujundlikult eeloleva festivali kandvad teemad – kümnes aastapäev, kestlik areng, ühe etapi lõpp ja uue algus, tulevikkuvaatavad ideed ja tegevuskava, muutus.

Kujunduse autoriks on TMW kauaaegne koostööpartner, Eesti üks juhtivaid disainibüroosid AKU, kelle tuntumateks projektideks on muuhulgas Riigikogu, EXPO 2015 Eesti paviljon, Pocopay ning Tallinna linna uus identiteet.

Seotud lood:

AKU loovjuhi Alari Orava sõnul muutub festival ise pidevalt ning kutsub esile muutusi ka ühiskonnas: "Visuaalselt antakse seda ideed edasi läbi füüsilise läätse tekkiva optilise moonduse. Klaastorudest moodustuv "X" markeerib ühtviisi 10. sünnipäeva, ideede risteed ning valikute vabadust."

Identiteedi kandvaks elemendiks on ka spetsiaalselt festivali jaoks loodud kirjatüüp, mis koondab endasse erinevaid stilistilisi elemente, mõjudes ühtaegu julge ja sõbralikuna. Kirjatüübi autoriks on noor tähedisainer Aimur Takk.

"Oleme pikalt unistanud, et saaksime mõne projekti jaoks luua uue ja unikaalse kirjatüübi – nüüd see siis õnnestus. Olgu see meie kingitus festivali 10. sünnipäevaks," kommenteerib Alari Orav.

Uus tunnuskujundus kasutab traditsioonilise kahevärvi-kombinatsiooni asemel seekord kolme värvi. Põhitoonideks on sinine ja ergas punane ning nende intensiivsust tasakaalustav, vahendav ja siduv ning juubeliaastale kohast pidulikkust rõhutav kuldne.

Loe veel

Nagu eelmisel hoojal, loodi ka TMW 2018 veebileht disainibüroo Velvet ja üritustele uuenduslikku tehnoloogiaplatvormi arendava idufirma Festivality koostöös. Peamiseks lähteülesandeks oli kujundada veebist asjalik abiline nii sündmusterohke festivali külastajatele kui ka artistidele, võimaldades hõlpsat navigeerimist festivali programmi, esinejate tutvustuste ja veebipoe vahel. TMW veeb järgib AKU loodud juubelihõngulist ja julget visuaali ning värvilahendust, taotledes optimaalset tasakaalu piduliku emotsiooni ja ratsionaalse infotarbimise vahel, ühendades selleks visuaalse identiteedi isikupära ning kasutajakogemuse parimaid praktikaid.

TMW 2018 programm ja oma festivalikava koostamise võimalus avalikustatakse veebis järk-järgult algava aasta jaanuari ja veebruari jooksul.

2.-8. aprillil 2018 toimuva TMW juubelifestivali kava tuumaks on õhtused muusikaüritused ligi 250 eri žanri esindajatest artistiga kogu maailmast ning loovuse mõjule keskenduv ettevõtluskonverents, millel lisaks muusikatööstuse teemadele on muuhulgas arutlusel ka valdkondadeülesed tulevikusoskused, disainmõtlemine, tulevikulinnad, sooline võrdõiguslikkus ning kestlik areng.

TMW linnafestivali osa sisaldab tasuta linnalava kontserte, "TMW jutud" avalikku vestlussarja, "TMW maitsed" valikut linna mõnusaimatest söögikohtadest, kunstiprogrammi, disainiturgu ning mitmesuguseid ettevõtmisi avalikus linnaruumis.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare