Hinnangute järgi kasutab TikToki umbes 170 miljonit ameeriklast ehk umbes pool riigi elanikest. Möödunud nädala uue seaduse kohaselt peab aga ülipopulaarne rakendus TikTok suure tõenäosusega USA turult lahkuma. Täpsemalt jätab esindajatekojas valminud ja senatis kinnitatud seadus rakenduse omanikule, Hiina firmale ByteDance, kaks võimalust: kas USAs tegevus lõpetada või oma toode veidi vähem kui aasta jooksul kellelegi edasi müüa.

USAs resideeruv kodumaine sisulooja Martti Hallik nentis, et sisuloojad teavad, et ükski sotsiaalmeediaplatvorm ei pruugi olla igavene ning seetõttu proovivad sisuloojad alati enda populaarseimalt platvormilt jälgijaid ka teistele platvormidele üle tuua. „See teadmine on aegade algusest kõikidel sisuloojatel olemas [olnud],“ lausus Martti. „Et sul oleks oma vaatajaskond ära hajutatud ja kõik riskid maha võetud.“

Marttil on TikTokis 29 000 jälgijat. Temale otseselt TikToki sulgemine suurt rahalist kahju ei tooks, sest TikTok pole tema põhiline sissetulekuallikas. Sisulooja sõnas aga, et kõige enam mõjutaks Tiktoki sulgemine inimesi, kes TikTokis otseülekandeid tehes raha koguvad. „See oleks päris suur põnts päris paljudele.“

Martti sõnul ei ole ta otseselt tundud, et Hiinale kuuluv sotsiaalmeediaplatvorm mingit omale meeldivamat sisu läbi algorütmi talle rohkem „ette söödaks“. „Olen kuulnud, et isegi Eestis ei tohi olla riigitöötajatel TikTokki töötelefonis. Kui meil võetakse seda nii tähtsalt ja muudes riikideski, siis mingid tõetera peaks seal olema taga,“ lisas ta. „Aga minu otsesel vaatlusel midagi [seesugust] välja ei tule.“

Halliku sõnul soosib TikToki algorütm praegu sisu, mis suunab edasi TikToki enda poodi ostlema. Eestis seda funktsiooni veel olemas aga ei ole.