Eesti Telefon prognoosib nii oma kõne- kui ka internetivõrgu koormuse kasvu Eurovisiooni ajal umbes 2,5 korda. Viimased paar kuud on firmas ümber ehitatud transmissioonisüsteemi, et kõneside ei oleks rahvahääletuse ajal häiritud. Samuti on tegeldud ADSL-ühenduse parandamisega, et tagada kvaliteetne ülekanne 10.000 ADSL kliendile, ütles Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra ETAle.

Kontserdipaigas on üles seatud üle 130 arvutitöökoha, Saku Suurhallis ja pressitelgis on võimalik Atlase traadita internetiühendust kasutada 300-400 tarbijal. Traadita ühendust pakutakse ka viies Tallinnas asuvas Eurovisiooni ametlikus hotellis. Lisaks on Eesti Telefon tõstnud välisühenduste mahtu 2,5 korda.

Vahtra sõnul pole viimasel aastal suurkoormuste hetkedel Eesti Telefoni võrkudes probleeme esinenud.

EMT pressiesindaja Kaja Pino sõnul paigaldab firma kontserdi ajaks rahvarohketesse kohtadesse lisatugijaamad. Saku Suurhalli juurde paigutatavad kaks liikuvat lisatugijaama ning tavatugijaamades selleks ajaks rakendatav half rate tehnoloogia võimaldab sidemahtu antud piirkonnas tõsta kolm korda, sama palju tõuseb sidemaht rahvaeurovisiooni ajal Raekoja platsil, kuhu paigutatakse üks liikuv tugijaam.

Pino ütles ETAle, et EMT loodab tagada normaalse side, kuid siiski peaksid kliendid olema valmis ajutisteks probleemideks telefoniteenuste kasutamisel.

Radiolinja pressiesindaja Helena Lõhmuse sõnul on firma viimastel aastatel tegelenud oma võrkude optimeerimisega nende normaalse talitluse tagamiseks tippkoormuse hetkedel. Selleks suunatakse sideressursse rahvarohketesse kohtadesse, kus on oodata suuremat kõnede arvu. Siiski tuleks klientidel olla valmis selleks, et näiteks peale Eesti eurolaulu kõlamist võib side saamine olla raskem neis paigus, kus helistajaid on palju. Viimase aja kogemus on näidanud, et tavaliselt ei kesta sideprobleemid rohkem kui 5-10 minutit.

TELE2 avalike suhete juhi Inga Jagomäe sõnul sõltub telefoniteenuse pakkumine eelkõige Eesti Telefoni valmisolekust koormuse tõusuks. Sellegipoolest ollakse koormuse tõusuks nii kõne- kui internetivõrgus valmistunud ja klientidele püütakse pakkuda nii kvaliteetset teenust kui vähegi võimalik.

Kuigi võrkude vastupidavus tippkoormuste hetkedel on viimaste aastate jooksul pidevalt paranenud, peavad kliendid Jagomäe sõnul siiski olema valmis selleks, et lühiajaliselt võib telefonside häiritud olla. Eelkõige võivat see väljenduda vajaduses numbrit mitu korda valida ning selles, et SMS-sõnumid võivad kohale jõuda viivitusega, ütles Jagomäe ETAle.