Kolmas päev Neljapäev, 12.juuli 2001

00:14 Kuradi poolakad! Teede märgistus jätab soovida. Kirjas on ainult
kauged linnad, mitte need, mis kohe tulevad. 00:23 Peatus Statolis. Tangime. 3.24 liiter
Varssavist tulles oli see viies Statoil, mida märkasime. 01:24 63 km Saksamaa piirini
01:32 Kiirtee!!! “Kannatusterada” iseloomustaks seda terminit Poolas veidi täpsemalt.
01:36 Legnicani 38 km. Haige kiirtee lõppes neie jaoks, sest pöörasime teisele teele. 02:27 Poola-Saksamaa piir.
02:35 järjekord meie käes. Põgus pilk passi ja sõitke aga! Kõige kiirem piiriületus.
02:41 pikk-pikk tunnel!
03:00 Kaardi lugemise ja sõjaplaani pidamise paus.
03:28 Sõit jätkub
04:07 Möödume Drezdenist. Bensiini hind 2.06 DEM/l. Temperatuur: + 14C.
04:13 Triin unine. Alar roolima.
04:29 Sõidukiirus 180 km/h
04:52 vaikselt hakkab valgeks minema. Ja sadama hakkas ka järsku
07:45 Marko kord rooli taha istuda.
08:12 suund Nürnbergile mööda kiirteed A9. Päikeseline ilm, ümbritsev loodus väga kaunis — mäed ja mägikülad mõlemal pool teed…Kimame mäest üles ja mäest alla 140 km/h, sellegipoolest kõik tuiskavad meist nagu postist mööda L Ühest autost saime siiski mööda ka — polskii fiat.
Suunatulesid ei tunnistata. 08:52 Läbitud 2000 km.
Kiirtee näib olevat lõpmatu… Suund Heilbronni. Siinkohal tuletan meelde, kui oluline on lugeda hoolikalt teeviitasid. Mitte ainult Eestis ei ole kohanimed üksteisega sarnased…. Meie võtsime suuna Hellbronni, kuid enne Nürnbergi asub aga koht nimega Heilsbronn. Otse loomulikult pöörasime kiirteelt alla ja oh üllatust! uus teeviit suunas meid tagasi kiirteele. Segaduse lahendas maakaart, millelt leidsime kaks sarnase nimega kohta…
09:24 RED BULL ANNAB TIIVAD! Kiirtee ääres on tihedalt puhkeplatse. Tualetid ajavad asja ära, kuid siiski suhteliselt ohtlikud kohad.
09:47 Heilbronnini 138 km.
10:15 Side kodumaaga. Maret uuris, kuis meil läheb.
10:19 Delfinlaste vastu algatati keemiasõda, kasutades käepärast olevat põllumajanduslikku jäääkprodukti.
10:28 möödume Hellbronnist, suundume Freiburgi poole. Tempo aina tõuseb, mida lähemale lõunasse, seda kuumemaks pead lähevad.
10:42 Karlsruheni 61km
11:31 algab operatsioon “Statoli otsing”.
Lisaks paljudele peatuskohtadele, on kiirtee ääres ka ohtralt kohalikke bensiinijaamu, kus Visa Electron ja Maestroga pole mitte midagi teha. Bensiini hind: 2.29DEM/l.
12: 05 möödusime Baden Badenist.
Hakkame lähenema päikesele. Kahtlaselt soojaks läheb! Õhutemperatuur + 25C. Offenburgini 25 km.
12:30 Offenburgis.
Pisut linnas tiirutanud ja tulutult otsinud Statoili, peatusime väikeses hubases kohvikus. Tellid kolm kohvi, saad neli. Tellid väikese mahla, saad ikkagi suure. Põhjuseks suht umbkeelne araabiaverd saksa kodanik. Kuna oleme kolm päeva saia näsinud, siis oli meil kõigil supi isu! Tellisime valiku kõigist pakutavatest suppidest, kuna menüü oli vaid saksakeelne ja kelner ei suutnud meile selgitada mida supid sisaldavad. Lõuna 5le läks maksma 60 DEMi.
15:08 Möödusime Freiburgist, suund Mulhousele.
15:47 Shell — aga vastassuunavööndis. Mulhouseni 40 km.
16:02 Ületasime Reini jõe ja paarisaja meetri pärast ka Grand Canal de Aliance.
16:03 Viva la France! Isegi konnajalalõhna pole tunda. Inimtühjad endised piiripunktid pesemata klaasidega, ainuke töötav asutus on valuutavahetuspunkt. Meelelahutust pakuvad prantslaste suuremõõdulised liiklusmärgid. Alates piiripunktist umbes 10 km teetöid. Temp. 23 C
16:34 esimene bensiinijaam peale Poolat, kus saab maksta Visa Electron kaardiga. Bensiinihind 7.47 Fr/l. Paak täis ja edasi.
16:53 Algab tasuline kiirtee. Maksame 14 Fr. (hiljem nagu väja tuleb, peame tasuma suuremaid summasid).
17:03 Ootamatult saabuvad uued väravad ja terminaal annab meile pileti, ei saagi kohe aru miks ja milleks, selgub hiljem.. Pilet on läbinisti prantsusekeelne:

“Ce ticket de transit valable 48 heures est la propiete de la Societe des Autoroutes Paris-Rhin-Rhone a qui il doit etre imperativement restue en fin de trajet pour identification de l’origine du parcous. Iipermet ainsi de calculer le prix du trajet effectue entre la gare d’entree indiquee au recto et la gare de sortie. Lorsqu’un client ne peut presenter son ticket au peage ou que le delai de validite de son ticket est depasse, il doit payer le prix correspondant au parcours le plus cher. La grille de l’ensemble des tarifs de peage de la Societe des Autoroutes Paris-Rhin-Rhone est affichee dans chaque gare de peage.”

ja sama asi http://babelfish.altavista.com/ andmetel on see inglise keeles:

“This ticket of valid transit 48 hours is the propiete Company of the Paris-Rhine-Rhone Motorways has which it must be imperatively restue at the end of the way for identification of l.origine of the parcous. Iipermet thus to calculate the price of the way carries out between the station d.entree indiquee with the recto and the station of output. Lorsqu.un customer cannot present his ticket to the peage or that the time of validite of its ticket east depasse, it must pay the price expensive corresponding to the course. The grid of l.ensemble of the tariffs of peage of the Company of the Paris-Rhine-Rhone Motorways is affichee in each station of peage.”

Nagu näha on babelfishi (või meie “masinakirjutaja”) töös puudujääke J

17:24-18:10 Internetipeatus. Triin loosib neljapäevase piletimängu võitja, saadab mailid laiali ja sõit jätkub.
18:48 Väidetavalt 3 aasta vanuse Shelli atlase põhjal võiks arvata, et on aeg lahkuda tasuliselt kiirteelt. Väljapääsu juures maksame 37 Fr, kaardiga maksta ei saa. Uurime veidi kaarti ja otsustame kiirteele tagasi pöörduda. Kiirteele minnes antakse liiklejatele kaart ja kiirteelt lahkudes arvestatakse läbitud kilomeetrite arvu järgi summa, mis siis tasuda ka tuleb. Meie maksime 91 km eest 37 Fr.
20:14 Le Jura. Avastasime, et meie kaardi väitel tavaline tee on tegelikult tasuline kiirtee, otsustasime soetada värskema teedekaardi, hinnaks 29 Fr.
20:47 Bensiinipeatus, liitrihind 7.24 Fr.
21:15 Otsustasime loobuda kiirteest ja tiba seigelda nn. Turistiradadel. Seda kolmel põhjusel: kiirteel sõitmine on kulukas, sihtpunkti kilomeetreid rohkem ja igav. Nii lahkume kiirteelt ja maksame 81 Fr.Kaardiga maksta ei saa ja tshekki vastu ei anta, seekord ei tea me mitu kilomeetrit täpselt maksuliselt läbisime.
21:40 Kuigi kasutame kahte teedekaarti, ei ole kõik nummerdatud maanteed neile kantud. Sellistel puhkudel ei pelga me astuda lähimasse restorani lisainfo saamiseks. Peame aga mainima, et inglise keele oskus on kohalike elanike puhul väga tagasihoidlik. Siret kaardilugejaks, Marko rooli.
21:44 Jälle monument lennukile. Grenoblesse on jäänud 95 km.
21:48 Must kass läks üle tee!!! Väljas on 23 kraadi sooja. Suurkogu võtab vastu otsuse leida telkimiskoht Grenoble lähistel. Marko keeldub kategooriliselt magamast kolmandat ööd autos. Triinul ja Alaril pole aga selle vastu midagi.
22.17 France by night. Läbime kuni Grenobleni mitmeid väikelinnu:Bandes .Grenoblesse 83 km
22:35 Arandon — vilka ööeluga linnake.
23:00 Morestel — linnake, mille peatänaval asuva ringtee keskele on ehitatud imeilus valgustatud fontaine.
23:05 Veyrins
23:15 Fitilien  — keskväljakule istutatud puud on alt valgustatud.
23:39 Montferrat. Linnakes serval kirik, mille tornis öisel ajal ülasesinine valgustus.
23:50 Chirens. Grenobleni 30 km.