Kust see naine tuli ja millega varem tegeles? Tutvustagu ennast pisut, kui julgeb!

Tere. Solarise tegevjuhiks sain täiesti tavalisel teel ehk avaliku konkursi kaudu. Saatsin personalifirmasse oma sooviavalduse, tegin teste, osalesin intervjuudel jne. See konkurss toimus tänaseks juba ligi kaks aastat tagasi ning sellest ajast alates olen Solarise tegevjuht. Varem olen töötanud mitmetes Eesti juhtivates mööblitööstusettevõtetes nagu Kitman, Thulema ja Standard. Olen pidanud nii müügidirektori kui ekspordijuhi ametit. Tegelenud olen suures osas välisturgudele suunatud suurte hotelli- ja laevamööbli projektide läbiviimisega, samuti kliendisuhete loomise ja hoidmisega.

Olete kena naine aga, kas te ei leia, et blond pea ja veidi üle kõrbenud päevitus ei sobi omavahel kokku?

Olen proovinud ka vastupidi – polnud suurem asi :) Kas tahaksite midagi soovitada?

Kas oled vallaline?

Ametlikult vallaline, kuid sisuliselt mitte vaba.

Üle miljoni külastaja? Kuidas see võimalik on? Jama ajate ikka täiega :-)

Ega ikka ei aja küll :) Solaris on tõepoolest väga hästi vastu võetud. Suur tänu kõigile, kes meie juurde jõudnud on ning eriti nendele, kes tihedate külastustega võivad end pidada juba Solarise püsikliendiks. Avanädalavahetusel käis Solarises üle 40 tuhande inimese päevas, edaspidi nädalavahetustel külastajaid olnud enamasti üle 30 tuhande, tööpäevadel üle 20 tuhande. Nii ei lähegi palju üle kuu aja, et miljon inimest täis saaks.

Kas teile meeldib hoone välisarhitektuur? Kui jah, siis mis teile selle juures meeldib?

Jah, kuigi kindlasti peab iga uue asjaga silm mõnda aega harjuma. Mulle meeldib, et on kasutatud looduslikku paekivi ja ka rohkelt klaasi, mis laseb hoonel mõjuda kergema ja õhulisemana. Ise ootan veel väga, et valmis saaks Tallinna esimene avalik katusepark – see peaks juhtuma veel lähinädalail.

Tahaks teada, miks selline nimi (Nokia, Solaris, jne.)? Kas eestipärast nime ei leidnud? Või on see välisinvestorite nõue? Miks kultuuri sildi all peavad pesitsema poekesed ja toitlustused, kas neid linnas veel vähe?

Esmalt siis nimedest – paljud kontserdisaalid on viimasel kümnendil mitmel pool maailmas saanud nime suurtoetaja järgi. Ka Nokia jaoks ei ole projekt esimene – USA suurlinnades on juba kolm Nokia nime kandvat saali. Kontserdisaali majandamine ja kontsertide korraldamine nii, et publiku jaoks säiliks mõistlik hind, on suhteliselt keeruline ettevõtmine ning ilma heade toetajateta oleks see veelgi raskem.

Mis hoone suurust puudutab, siis oli juba esimese vabariigi aegsetes kavades ette nähtud see maa-ala hoonestada, et tekiks tervik, mis piirneb teisest küljest Teaduste Akadeemia hoonega. Aga nagu öeldud – iga uue asja puhul annab aeg arutust. Mulle tundub, et väga paljud inimesed on Solarise juba väga hästi omaks võtnud.

Kas leping ETV-ga on avalik? Kus sellega tutvuda saaks? Kas ETV maksab lisaks väljaostusummale veel renti kah Solarisele? Kas stuudio on ETV omand ning seda on võimalik ETV-l tulevikus maha müüa nagu muid kinnisvaraobjekte? Palju ETV saade "Ringvaade" renti maksab?

Solarise ja ETV leping ei ripu küll kusagil internetis vabalt lugemiseks, kuid selle sisu ei ole ka suur saladus. Ruumid on Solarise omad ning ETV ei ole neid «välja ostnud». Jah, ETV tasub nende eest ka suhteliselt sümboolset renti, kuid see ei kata ka viie aastaga neid 1.3 miljonit krooni, mis Solaris investeeris telestuudioks vajalike ruumide välja ehitamisesse. Mingit otsest reklaami me ETV-s vastutasuks ei saa, kuid kuna idee tundus hea ja omanäoline, siis otsustasime omalt poolt vastu tulla ja aidata selle teostamisele kaasa.

Kas kliendikaardi saab tasuta või on sel nt. kuumaks vms?

Solarise kliendikaardi saab täiesti tasuta ja mingit kuumaksu ei ole. Küll aga annab kaart erinevaid soodustusi pea kõigis Solarises asuvates kauplustes ja kohvikutes, ka Cinamonis.

Millal saab kätte kliendikaardid? Lubati meiliga teatada, aga siiani pole tehtud midagi.

Huvi SolarisClubi vastu on osutunud väga suureks ning nii suur populaarsus tuli ausalt öeldes ka meile üllatusena. Vaid mõne kuuga on meil klubi liikmeid juba üle 60 000 ja see on tekitanud mõningaid raskusi kaartide valmistamisel ja kättetoimetamisel. Püüame aga need võimalikult kiiresti lahendada ning enamus inimesi on tänaseks oma kaardi kenasti kätte saanud.

Täitsin kliendikaardi avalduse 9. oktoobril ja saan pidevalt meili-teel Solarise uudiskirju, kuid siiani ei ole tulnud teadet kliendikaardi kättesaamise kohta.

Vabandame tõesti, et te ei ole klubikaarti veel kätte saanud, nagu mainisin on tekkinud mõningad raskused kaartide tootmise ja väljastamisega, seoses suure kaardisoovijate hulgaga. Teeme meist kõik oleneva, et kaardid võimalikult kiiresti omanikeni jõuaksid. Palun varuge veel veidi kannatust!

Millal tulevad lae ekspertiisi tulemused? Kellele algatati kriminaalasi sellega seoses? Kas leidub veel mingeid ehituslikke probleeme, mida plaanitakse ümber teha? Igatahes edu siis teile seal ja võibolla satun ise ka kunagi sinna!

Ka meie ootame ekspertiisitulemusi, siiani ei ole eksperdid veel mingit konkreetset kuupäeva öelnud. Selle ekspertiisiga töötab ca paarkümmend eri eksperti ning lõppjäreldusele jõudmine võtab aega. Teada on, mis juhtus, kuid milliste asjaolude koosmõjul see juhtuda sai, ei ole siiani veel lõplik. Kõigi riskide vältimiseks on uued laekonstruktsioonid ehitatud nii, et nende kandevõime on vähemalt kolm-neli korda, kohati ka üle kümne korra suurem reaalsest vajadusest.

Kas arvate jätkuvalt, et ripplae allakukkumine oli tühiasi sest tegemist ju kõigest ripplaega ja uute ehitiste puhul ikka äpardusi juhtub?

Ma ei ole kunagi arvanud, et ripplae alla kukkumine oleks tühiasi. Vastupidi, see oli väga tõsine asi. Õnneks lõppes kõik õnnelikult, tänaseks on Cinamoni ripplaed tõenäoliselt Eesti kõige tugevamad ripplaed üldse. Ja mitu tuhat kinokülastajat juba avanädalavahetusel annab tõendust sellest, et ka inimesed saavad aru ning usuvad meisse.

Solarise keskuses toimuval näitusel Bodies Revealed (Inimkeha saladused) on alates 60+ eluaastast inimestel näituse külastamisel soodsam pilet. Aga kahjuks ei kuulu sinna invaliidsuspensionärid.

See oli tõepoolest nii näituse esimestel päevadel, kuid Solarise keskus saavutas kokkuleppe näituse korraldajatega ning nüüdsest saavad kõik, kel invaliidsust ja pensionäri staatust tõendav dokument seeniori allahindlusega pileti osta.

Kas see lillamummuline plastikaat puude ümber mähituna puid ei ohusta? Tüvemädanikku ei tekita? Mõtlen neid puid seal Solarise külje peal, mis olid mähitud õhku mitteläbilaskvast materjalist kilesse.

Puude dekoreerimisele on kooskõlastuse andnud nii Tallinna linn kui ka Botaanikaaia eksperdid, kes arvestasid loa andmisel nii materjali koostise, kui ka kampaania kestusega. Tänaseks on see materjal puudelt juba eemaldatud ja mingit kahju ei tekitanud.


Miks nõuate firmadelt igapäevaselt oma tulude deklareerimist? 


Kindlasti ei nõua me oma rentnikelt tulude deklareerimist. Küll aga koguvad minu teada kõik suuremad keskused igapäevaselt rentnikelt infot käivete ja ostude arvu kohta. Nii teeb ka Solaris. Taoline informatsioon on väga oluline tehtud töö analüüsiks ja uute plaanide tegemiseks nii keskusele kui ka rentnikele.

Käisin oma 6aastase lapsega Cinamonis vaatamas 3D filmi "Taevast sajab lihapalle". Kahjuks jäi lapsel 3D elamus olemata, sest vastavad 3D prillid ei ole lapsele sobilikud ja ei püsi peas. Samuti oli heli niivõrd valju, et laps pidi mitmed korrad lausa kõrvad katma. Ka minul huugasid kõrvad pärast seanssi. Kas oleks mingi võimalus vältida neid vigu, et ei peaks Cinamoni asemel teisi kinosid külastama? Vähemalt, mis puudutab lastefilme.

Tänan tagasiside eest – iga kinokülastaja, nii suure kui väikese hea kinoelamuse tagamine on meile väga tähtis. Kindlasti saame lasteseanssidel reguleerida helitugevust nii, et see väikeseid kinokülastajaid paremini arvestaks. Niisamuti uurime võimalust soetada lastemõõdus 3D prille mis lastele paremini sobiksid.

Cinamoni piletihinnad pidid muutuma odavamaks kui CC Plazas - aga pole ju
seda! Miks nii?

Cinamon lubas Tallinnas kinopiletite hinnad muuta õiglaseks ning seda me ka tegime. Kas mäletate, kui palju küsiti kinopileti eest raha veel pool aastat tagasi? Ma arvan, et 50 krooni kinopileti eest – ja just sellise hinnaga saab pileti, kui tulla kinno neljakesi ehk pere või sõpradega – on väga hea ja valdavale enamusele igati taskukohane hind. Lisaks heale hinnale on meil konkurendiga võrreldes kindlasti mitmeid kinosõbra mugavusega seotud eeliseid (kaardimakse võimalus, saalide paiknemine ühel korrusel jne) ning loomulikult kino puhul peamine – mugavad toolid, tipptasemel pilt ja heli.

Miks seal Saku saalis trepp selline küll on? Üks aste lai, kaks kitsast, üks lai. Väga ebamugav on kõndida (nii üles kui ka alla) ja ma nägin et seal oli paljudel probleeme. Keegi kukkumise pärast juba kohtuga ähvardanud pole?

Trepi astmete ehitus tuleneb tooliridadest – meil on kinokülastaja heaolu tagamiseks päris lai tooliridade vahe, et oleks mugavalt ruumi sirutada ja filmi nautida. Liikumine treppidel tahab pisut harjumist, oleme selle esimesel korral veidi harjumatu trepiga kohanemise lihtsustamiseks paigaldanud ka trepivalgustuse.

Käisin eile Solarises ja sisenesin ''Estonia'' teatri poolt. Komistasin mingite kaablite otsa tänaval. Kas te kujutate ette ka seda laksu mis siis on kui see kaabel peaks kogemata purunema vms?

Kaabel ei ole voolu all ja on ette nähtud välireklaamikandja valgustamiseks. Kahjuks ei ole tootja jõudnud seda veel tänaseks paigaldada.

Kuidas kavatsete tulekahju korral evakueerida inimesed 4-nda korruse Anni Arro kohvikust? Kas inimesed peavad põleva hoone neljandalt korruselt väljumiseks ootama lifti? Kas iseensest see et 4-ndale korrusele pääseb ainult lasnamäe lifti suuruses kabiinis 3-4 inimest korraga on teie meelest hea lahendus?

Liftidesse mahub vabalt ka näiteks kuus inimest – olen ise proovinud :) Teades, et Anni Arro kohvik Komeet on pidevalt rahvast täis ning samas liiguvad liftid kiiresti, ei tundu liftide mahutavusega probleemi olema. Mis puudutab tulekahju-ohtu, siis selleks on evakuatsioonitrepikoda, mida lihtsalt igapäevaselt ei kasutata.

Kas oleks võimalik keskuse välisuksi veidi rohkem avanema panna (praegu avanevad nad vaid osaliselt)? Ukse juures tekib pidevalt tropp, kuna mitu inimest korraga sisse-välja käima ei mahu.

Uksed töötavad talvisel režiimil – soovime olla keskkonnasäästlik keskus. Eesti talvist kliimat arvestades on tegemist lahendusega, mis tagab klientidele sooja ja mõnusa keskuse olles samas energiasäästlik.

Kas oleks võimalik eskalaatorit pidevalt töökorras hoida? Kuna korrustevaheline liikumine on problemaatiline niigi, siis tekitab seisev eskalaator veelgi rohkem segadusi.

Eskalaatorid on pidevalt töökorras. Kui on oht ülekoormuse tekkeks, siis lülitab eskalaator end just kasutajate turvalisuse huvides välja. Meie turvameeskond on koolitatud sellistel puhkudel olukorda kontrollima ning eskalaatori uuesti käivitama.

Kas oleks võimalik lifti kuidagi kiiremini liikuma panna? See on lausa 21. sajandi ime, et midagi veel nii aeglaselt liigub.

Põhimõtteliselt on see muidugi võimalik. Praegune kiirus on kõige optimaalsem selleks, et inimesed end klaasliftis hästi tunneksid.

Kas koerte lubamine poodidesse on hea reklaamitrikk?
Miks reklaamitrikk? Kui lemmikloom on puhas-korrektne ning käitub kenasti, siis oleks ju kohatu nõuda tema ukse taha jätmist.