Aasta viimastel päevadel tegi noore sisulooja Maria Rannavälja Instagrami konto läbi suure muutuse - tema jälgijate arv kerkis 400 000 inimese juurde. Noor neiu, kelle reaalne jälgijate arv jääb tema enda sõnul 64 000 kasutaja juurde, märkas muutust kohe, kui suur jälgijate arv tema kontole tekkis. „Tegu on kellegi poolt mulle ostetud võltsjälgijatega,“ selgitas Rannaväli.

Mõne päeva eest oli Maria Rannavälja kontol 400 tuhat jälgijat, aasta viimasel päeval on neid juba 406 tuhat.

Sisulooja tunnistas, et tema konto engagement rate ehk protsent, mis näitab, kui suur osa jälgijatest tema sisuga suhestub, on muutusest mõjutatud ja seetõttu madalam. „Üldiselt mõjub selline asi väga halvasti,“ sõnas ta. „Samas on sisuloomes nii palju rohkemat kui lihtsalt numbrid ehk selle probleemi valguses olen ise eelkõige vaatajate tagasisidele ja kirjadele keskendunud,“ selgitas Rannaväli. „Ka brändid, kellega koostööd teen, on õnneks olnud väga mõistvad,“ rääkis sisulooja, kuidas madalam engagement rate tema sotsiaalmeedias tehtavatele koostöödele on mõjunud.

Tegemist pole esimese korraga, kui Maria Rannaväli on kimpus olnud sellega, et keegi on talle võltsjälgijaid ostnud. 2022. aasta septembris puudutas ta antud teemat ka oma taskuringhäälingus „Rannaväljaanne“, kus talle ja nii mõnelegi teisele mõjuisikule tekkis Instagramis üleöö juurde üle 100 tuhande jälgija.

„Kui muidu vaatasid mu profiili ja oli selline 60 tuhat selli, kes mind jälgisid, siis nüüd järsku on seal 180 tuhat,“ sõnas ta tollal ja selgitas, et tema pole endale kunagi ise Instagrami jälgijaid ostnud. Rannaväli lisas siis, et enamasti on ebaausal teel saadud jälgijad kellegi pahatahtliku inimese soetatud ning teadis inimest, kes talle tollal jälgijaid ostis.