„Ooperi „Crisis“ puhul võib rääkida mitmest sambast, millele see toetub. Esimesed sambad avanevad juba muusikalavastuse alguses, kui lava kallatakse üle tehisvalgusega ning päris maailmast saab teatraalne kujutelm, mille sees elustuvad välja mõeldud tegelased oma välja mõeldud kriisides,“ ütleb lavastaja Veiko Tubin, lisades et selle kõige nägemiseks peab muidugi Birgitta festivalile etendust ise vaatama tulema.

„See tundmus, et tahaks kõike uuesti alustada ja et vanad rajad toimivad ainult suure sisemise pingutuse ja suure välise tasu eest, see tundmus tundus noorena pigem literatuurne, lõbus ja mitte kuigi reaalne. Heal juhul näitemänguks ja koomuskiks sobiv aines. Aga et see on ka päriselt, päriselt olemas keskealises ilmavaates, see on üllatav ja suur kogemus,“ sõnab helilooja Timo Steiner mõeldes oma uusimale ooperile.

„Crisis“ on koomiline ooper, kus peategelane – tunnustatud ooperilaulja Barichello – satub isikliku kriisi keskele. Lisaks tema imelisele häälele puruneb ka tema perekond, kui ta armub nooresse popmuusikusse Madonnasse. Pimestatuna armastusest, ei pane ta oraakel Orachello hoiatusi tähele, ning kriis võtab üha suuremaid mõõtmeid.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena