Laulja Koit Toome tunnistab, et ta ei ole jõudnud ennast automaksu teemaga kurssi viia: „Kuna lõplikku otsust pole vastu võetud, ei kiirusta ka mina detailidesse süvenema,“ nendib ta. „Olen aru saanud, et automaks võib olla koormaks neile, kes soovivad osta uusi uhkeid autosid. Minu autod pole uhiuued,“ ütleb Koit ning lisab, et automaks ei pane teda oma sõidukitest loobuma ja kirg eriliste mudelite vastu jääb endiseks.

Lauljanna Anne Veski arvates ei taha ükski inimene uusi makse. Ta ütleb, et ei mõista, kui palju automaks suures plaanis üldse riiki aitab. „Auto on tarbeese, mida on paljudel inimestel igapäevaselt vaja. Kui me hakkame kõike maksustama, siis jõuame olukorrani, kus ka õhk pannaks maksu alla. Ma mõistan, et riigil on raske, aga lõpuks on rahvas see, kes kõik kinni maksab,“ räägib Anne.

Ärimees Meelis Lao naerab automaksu idee välja ning manitseb valitsust. „Meid juhib kamp seltsimehi, kellel puudub igasugune visioon, kuidas riiki juhtida ja elu paremaks teha.“ Meelis leiab, et varem olid riigil suured eesmärgid - saada NATO ja Euroopa Liidu liikmeks -, aga praegu pole mingit kindlat eesmärki. Ajad, mil inimese staatuse määras tema auto, on tema arvates möödas - pole vahet, kas kasutada ühistransporti või uhket Rolls-Royce’i. Ta pole oma automaksu välja arvutanud ega kavatsegi seda lähiajal teha.

Ehtepoe Glanz & Glamuur omanik Ewe Riistop arvutas automaksukalkulaatoril, et tema ettevõttele kuuluv 2005. aasta Bentley, mis kaalub kolm tonni, neelab uue maksuseaduse järgi omaniku rahakotist 6000 eurot aastas. „Soetasin Bentley omal ajal nalja pärast turunduse eesmärgil,“ muigab ta ning tõdeb, et kavatseb Bentley Hispaaniasse ära viia.