Kui vaadata piletiostjate käitumismustrit peale COVID-i pandeemiat, siis joonistub selgelt välja, et trend on viimase hetke ostuotsuse poole liikunud ehk vähem ostetakse pileteid pikemalt ette.

Kuigi nüüdseks on enamasti festivalid, kontserdi- ja spordisaalid inimesi täis, siis võib-olla varasemast rohkem on emotsioonioste ja üritusteni jõutakse läbi sotsiaalmeedia ja laiemalt veebis (mobiilis) ringi surfates. Seega on korraldajatel väga oluline olla oma üritusega mitte üksnes ühel või teisel piletimüügiplatvormil müügis, vaid teha väga sihitud ja teadlikku turundust, et jõuda õige sihtgrupini.

Eestis on võrreldes paljude teiste riikidega oluliselt rohkem erinevaid piletimüügiplatvorme, mistõttu tasub spordi- ja kultuurisõpradel erinevate müügikeskkondade vahel pidevalt ringi vaadata ja endale meelepärasemaid üritusi otsida.

2023 oli kasvuaasta

Kui lühidalt Piletitasku eelmine aasta kokku võtta, siis märksõnadeks on kiire kasv ja ambitsioonikad plaanid.

Suuremad edulood 2023. aastal olid kindlasti mitmed väljamüüdud spordiüritused alates tennisest ja lõpetades korvpalliga. Palju tuli juurde suurüritusi ja tuhandete piletiostjate kiiret teenindamist näiteks Unibet Arena täismaja korral.

Piletitasku peab enda suurimaks tugevuseks personaalset lähenemist korraldajate suunal. Kogu kollektiiv seisab korraldaja kõrval, võttes ise mingis mõttes korraldaja positsiooni, et aidata minimeerida müügipinget ja kõiki muid tehnilisi detaile piletimüügiga seonduvalt.

Kiire küsimus-vastus

Millises kategoorias müüdi 2023. aastal Piletitaskus kõige rohkem pileteid? Spordis. Tegelikult siiski teatris, sest Kiidjärvel müüdi välja 14 etendust ja Lottele müüdi pea 20 000 piletit. Lisaks palju teisi väiksemaid teatreid. Koguseliselt müüs teater ikkagi kõige rohkem.

Millise sündmuse pilet oli kõige kallima hinnaga? Siin võidab spordi kategooria, sest osa toetajatele mõeldud hooajakaartidest või toetajapiletitest olid hinnaga 3000–4000 eurot.

Millisel üritusel oli koguseliselt kõige vähem pileteid müügil? Mis oli kõige eksklusiivsem? Tartu veinifestivali masterclass või Saaremaa mullifestivali töötoad. Ehk siis pigem festivali raames mingi väiksem formaat, kuhu sai eksklusiivselt osta 10–20 piletit.

Milline sündmus sai kõige kiiremini läbi müüdud? Kui kiiresti? Kontaveidi lahkumismäng Tondiraba jäähallis. Kaks-kolm nädalat ja täismaja. Teine oli BC Kalev/Cramo vs. Cholet’ mäng.

Kes oli kõige kaugemalt kohale tulnud artist, kelle üritusele sai osta pileti läbi Piletitasku? Telliskivi piirkonnas toimus One Worldi heategevuslik maailmapidu, kus oli artiste Lõuna-Aafrikast. Euroopa mõistes oli Ukraina – Odessa rahvusliku akadeemilise ooperi- ja balletiteatri esisolistid. Samas oli meil müügil hokiturniir, kus oli Hiinast esindatud sportlasi.

2024. aasta ootused ja lootused? 100% kasv võrreldes eelmise aastaga. Muudame süsteemi veelgi mugavamaks ja mitmekülgsemaks. Kuulame korraldajaid ja lähtume nende soovidest. Toome rohkem rahvusvaheliste artistidega üritusi müüki.

Suursündmus juba 26. veebruaril spordisõpradele – Eesti korvpallikoondis läheb kokku Leedu koondisega Tallinnas. Seda ei juhtu iga päev. Suveteatrite fännidel soovitame kiirustada kõigil, kes soovivad vaadata etendust „Rohelised niidud“ Kiidjärvel, kuhu on jäänud vaid mõned piletid müüa.