Esiteks, ei mina ega kolleegid Tallinna transpordiametis ei vaena autojuhte. Autod ei kao linnast ära ja on elu loomulik osa. Kuid autode kõrval peame mõtlema jalakäijatele, kes on märksa vähem kaitstud ja arvuliselt suurem sihtrühm. Ka Koit Toome on ju jalakäija, kui teeb oma auto ukseni mõned sammud. Madalam piirkiirus tagab ohutuse. Me ihu, hing ja meel tänavat ületades kuuluvad autojuhile - kas too annab teed ja käitub roolis mõistlikult või kihutab keset linna ja ületab kiirust. Miks Koit Toome tahab kihutada? Sest ei hooli.

Teiseks, vastupidiselt levinud müütidele natuke aeglasem sõit ei põhjusta rohkem heitgaase. Rohkem heitgaase paiskub õhku siis, kui autojuht isegi nähes punast foorituult ikka kiirendab ja siis järsult pidurdab, selmet sujuvalt sõita. Arvukate ülekäiguradade ja fooridega tänaval üldjuhul ei saa juba praegu 50 km/h sõita - keskmine kiirus on madalam. Erilist ajakulu see ei põhjusta - Kesklinna kontekstis räägime lühikestest vahemaadest ja mõnest üksikust minutist ajalist kokkuhoidu.

Kolmandaks, ka bussiga saavad nii täiskasvanud kui ka lapsed linnas liikuda. Tegelikult juba praegu käib huviringis või trennis suurem osa lapsi jala, ratta või ühistranspordiga. Jah, mõnikord tõesti venib see tipptunni buss, kuid üldiselt toimib Tallinna ühistransport hästi. Usun, et meie busside, trammide ja trollide reisijate seas on palju Koit Toome austajaid, kes hea meelega näeks aeg-ajalt ka oma lemmiklauljat ühissõidukis. Tõsi, Koidule meelepärast Porschet meil pakkuda pole, aga Solaris’e, Man’i ja Volvo busse on Tallinna tänaval kümneid.