Raat on leidnud poeetiliselt kauni võtte, kus kohal ja riigil ei ole enam tähtsust, jäävad vaid lood, karakterid, unistused ning nende purunemised. Inspiratsiooni filmi tegemiseks sai režissöör, kui luges saksa kirjaniku Max Dauthendey tuntud raamatut „Biwa järve 8 nägu“, mis ilmus Loomingu Raamatukogus 2005. aastal.

Biwa järv asub Kyoto lähedal ja Jaapani müüdid räägivad, et järve ääres on loodusel kaheksa erinevat nägu, mis kõik väljendavad surematut kirge. Nii vaadeldakse ka Raadi filmis meie oma Peipsi ääres tegutsevate tegelaste hingeseisundit läbi kaheksa idamaise poeetilise motiivi: koju pöörduvad purjekad, ehapuna, esimene lumi, öine vihm, sügisene täiskuu, templikell, ootamatu tuuleiil, metshanede äralend. 

8. Koju pöörduvad purjekad

See nägu räägib armuõnne tõotava saatusepöörde lähenemisest.

Kaader filmist: Hanake ja Merikarp rannas

7. Öine vihmasadu

See nägu räägib, kuidas armuõndsust ei häiri ükski ebakõla.

 Kaader filmist: Kiri ja Hanake vihmas

6. Metshanede äralend

See nägu räägib armuavalduse salakirjast.

Kaader filmist: Hanake lehvikuga

5. Templikell

See nägu laulab armastaja naerust, milles on rohkem tarkust kui kogu maailma tarkuses.

Kaader filmist: Kiri ja Hanake öös

4. Sügisene täiskuu

See nägu vestab armastuse imedest.

Kaader filmist: Jänesesilm öösel toas

3. Esimene lumi

Selle näo hing räägib õnnetu armastuse õilsast meeltesegadusest.

 Kaader filmist: Merikarp laeva baaris

 2. Päikesesära ja tuuleiil

See nägu kõneleb võrgutamisest ja petmisest.

Kaader filmist: Õnne ja Andrei kirikus

1. Ehapuna

See nägu jutustab tulise armukire õndsast pimestusest.

 Kaader filmist: Õnne ja Olger kunstihoidlas

Jaga
Kommentaarid