Taavi Rõivas oli pühapäeval, 10. märtsil teel ärivisiidile Jaapanisse, kui ta Helsingis lennukist lahkuda kästi. Delfile teadaolevalt oli Rõivas purjus, kuid endine peaminister sõnas pärast intsidenti väljaandele, et tal tekkis Tallinna-Helsingi lennul vaidlus stjuardessiga, sest kasutas lennu ajal töötamiseks sülearvutit. „Väidetavalt oli see põhjus, miks järgmisele Jaapani lennule ei lubatud,“ lisas ta. „Esitasin Finnairile ametliku kaebuse koos kahjunõudega.“

Lennundusekspert Toomas Uibo nentis aga raadiosaates, et kui lennumeeskonna liige näeb või tunnetab, et ühe kodaniku näol on tegemist potentsiaalse ohuga lennu turvalisusele, siis on isiku lennult eemaldamine igati põhjendatud. „Ja siin ei ole kohta vaidlusteks - kaptenil on õigus ükskõik milline isik lennu turvalisuse tagamiseks pardalt eemaldada ja nii lihtsalt on.“

„Kas kapten ongi see, kes teeb tavaliselt otsuse, mitte stjuardess ei ütle, et inimene tuleb pardalt ära saata?“ uuris saatejuht Margus Kamlat. „Selle otsuse teeb loomulikult kapten,“ kinnitas Uibo.

Uibo sõnul ei oleks saanud nii lühikesel lennul, nagu seda on Tallinn-Helsingi, vahemaandumist teha, kui mõni lennul olev inimene ohtlikult käitub, ent pikematel lendudel kasutatakse ettevaatusmaandumise varianti vajadusel küll.

Miks aga müüakse üldse lennuki pardal alkoholi? „Minu maailmavaade ei põhine keelamistel. Ma arvan, et terve mõistus on ennekõike,“ mõtiskles Uibo, et tema arvates ei peaks alkoholi müümist lendudel keelustama. „Ja ega neid juhtumeid ei ole ka nii tihedalt, et ma usun, et lennumeeskondade professionaalsus on siin pigem see, mis neid olukordi lahendama peaks.“