Euroopas tuleb turule esimene KitKat, milles on kasutatud sissetuleku suurendamise programmi raames toodetud kakaod
Nestlé tutvustas esimest kakaomassist valmistatud KitKati. Kakaomass, mida kasutatakse, pärineb ettevõtte sissetuleku suurendamise programmis osalenud istanduste ubadest. Uue KitKati eesmärk on ühendada tarbijad Nestlé programmi farmeritega ja tõsta teadlikkust tuntud šokolaaditahvlites kasutatud kakao jätkusuutlikkuse kohta.
Uuenduslik programm alustas 2022. aasta jaanuaris, aidates kaotada kakaoistanduste perekondade sissetulekute vahelist lõhet ja vähendada lapstööjõu kasutamise riski. Samal ajal on selle eesmärk parandada põllumajanduspraktikaid ja edendada soolist võrdõiguslikkust, julgustades naisi positiivseid muutusi läbi viima. Programm ajendab kakaoistanduste perekondi saatma oma lapsi kooli, võtma kasutusele head põllumajanduspraktikad, osalema agrometsandustegevustes ja mitmekesistama oma sissetulekuid.
Nestlé sissetuleku suurendamise programm on siiani toetanud üle 10 000 perekonna Elevandiluurannikul ja laieneb sel aastal Ghanasse, mõjutades kokku 30 000 perekonda. 2030. aastaks on programmi eesmärk jõuda hinnanguliselt 160 000 kakaoistanduse perekonnani Nestlé ülemaailmses kakao tarneahelas, avaldades nii laialdast mõju.
Nestlé on teinud koostööd paljude partnerite ja tarnijatega, et muuta oma ülemaailmset kakao hankimise viisi ning saavutada täielik läbipaistvus ja sissetuleku suurendamise programmist pärineva kakao füüsiline eraldamine. See tähendab, et on võimalik jälgida kakaoubade kogu teekonda alates kasvamiskohast ja lõpetades vabrikuga, hoides neid füüsiliselt eraldi muu päritoluga kakaost.
Sissetuleku suurendamise programmist pärineva kakaomassi puhul on järgitud üht kõrgeimatest jälgitavuse standarditest, tagades eri istandustest pärit kakao eristamise, võimaldades seeläbi kakaod jälgida ja eraldi säilitada. Lisaks plaanib Nestlé 2024. aasta keskpaigaks kasutada eraldatud kakaovõid kõikides oma KitKati šokolaadides Euroopas ning laieneda järgnevatel aastatel teistesse piirkondadesse.
„KitKat uueneb pidevalt ja selle keskmes on kuulus juhtlause „Tee üks paus, haara KitKat“. Praeguseks on selle uuenduse kaudu loodud algatus „Tähenduslikud puhkehetked“, mis toob meie sissetuleku suurendamise programmi kaudu kakaofarmerid meie toote keskmesse,“ kommenteeris Nestlé maiustuste ja jäätise osakonna juht Corinne Gabler. „KitKat on meie meelest parim kaubamärk, kes võiks esindada meie jõupingutusi tähendusliku mõju loomisel kakaoistanduste kogukondadele.“
KitKati „Tähenduslikud puhkehetked“ on poodides saadaval alates 2024. aasta jaanuarist 27 Euroopa riigis ja 2024. aasta maist Ühendkuningriigis. Lisaks toodi Ühendkuningriigis pilootprojektina turule piiratud koguses 70% tumeda šokolaadiga KitKat, mis on samuti valmistatud sissetuleku suurendamise programmist pärinevast kakaost.
„Cargill on pühendunud Nestlé pikemaajaliste eesmärkide toetamisele ja nende arengule sissetuleku suurendamise programmis,“ kommenteeris Michiel van der Bom, Cargilli kakao ja šokolaadi tootesarja juht Euroopas ning Lääne-Aafrikas. „Nestlé jätkusuutlikkuse partnerina võtame kasutusele lahendusi, et pakkuda Nestléle jätkusuutlikke koostisosi viisil, mis aitab hoida keskkonda, toetada perekondi ja suurendada sissetulekuid. Oma partnerluse kaudu ehitame üheskoos tugevamaid ja vastupidavamaid tarneahelaid.“
„Meil on hea meel teha Nestlé’ga koostööd nende teekonnal jätkusuutlikuma päritoluga kakao suunas,“ ütles Rainforest Alliance’i strateegilise raamatupidamise juht Thierry Touchais. „On julgustav leida sellise suurusega ettevõte, kes kasutab eri istandustest pärit kakao eristamise mudelit, mille abil saab kakaod jälgida Rainforest Alliance’i sertifitseeritud farmeriteni, kes Nestlé sissetuleku suurendamise programmis osalevad. Lähenemine näitab potentsiaali positiivseteks muudatusteks tootmisharus.“