EDETABEL | Moeäri pole meepott. Millise Eesti moedisaineri teenistus on kõige suurem?
(15)Moegurmaanid said sel nädalal taas osa iga-aastasest moetippsündmusest Tallinn Fashion Week. Kui palju teenivad moeloojad, kelle loomingut võis selgi korral näha püünel nõtkete modellide seljas? Avaldame tuntud Eesti moebrändide omanike ja moedisainerite teenistuse.
Rõivadisain ja -valmistamine kuuluvad tootmisvaldkonda ja igapäevased kulud siin on suuremad, kui võrrelda kas või lauljate, muusikute ja artistide kuludega meelelahutusäris. Heliloomingu salvestamine ja viimistlemine stuudios on samuti tootmine, kuid see ei ole artistile tema ametis igapäevane möödapääsmatu tegevus. Kui kohalesõidukulu esinemispaika välja arvata, saab artist ka uusi laule loomata ja plaate üllitamata aastaid Eestis ringi tiirutada, andes edukalt kontserte ja esitades rahva poolt palavalt armastatud laule.
Moevaldkond tähendab igapäevast tootmisrutiini uue kostüümi, õhtukleidi või muu disainerrõiva loomisel, mis sisaldab õmblejate palgakulu, kulu kangastele, õmblusmasinatele, aga ka moestuudiole, kus klient saab end vahepeal pooleliolevas kleidis või ülikonnas peegli ees silmitseda. Moedisain on moeloojaile seega omamoodi elustiiliäri, mis siiski tegijamatele neist võimaldab ka arvestatavat kasumit teenida.