“Mul on väga hea meel, et vana film on saanud uue hingamise, olekski justnagu uus — aitäh!” ei suutnud 77-aastane režissöör Arvo Kruusement varjata meeleliigutust, kui oli koos operaator Harry Rehega esmaspäeval Helsingis taastatud filmi ära vaadanud, kirjutab Postimees.

Restaureeritud filmilindil on täpselt komponeeritud kaadrite panoraamsus, välja puhastatud taustade detailirikkus ning korrigeeritud mustvalge värv. Peamine on aga see, et filmilindil pole enam tähelepanu hajutavaid kriimustusi — see tuleb esile just näoplaanide juures, mida “Kevades” on palju kasutatud.

Kokku läks “Kevade” restaureerimine ja digiteerimine, mis on osa ulatuslikumast Eesti filmipärandi taastamise programmist, valmistamaks ette Eesti filmi 100. sünnipäeva 2012. aastal, maksma 681 000 krooni.

13. aprillil Sõpruse kinos taasesilinastuv ja hilissügisel ka DVD-l välja tulev “Kevade” ei ole mitte esimene eesti linateos, mille Di Giorgio on restaureerinud, ja nagu filmikriitik Jaan Ruus Helsingis välja hõikas, end sellega ka Eesti filmiajalukku kirjutanud. Esimene oli Eesti esimene mängufilm “Karujaht Pärnumaal”, mille Johannes Pääsuke väntas 1914. aastal.