"Kaubamaja on läbi aegade olnud üheks Eesti moe olulisemaks keskuseks ja suunanäitajaks," rääkis Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel.
"Tänavu tähistame oma 50ndat tegutsemisaastat, mille teemalised üritused ja väljapanekud pakuvad kindlasti paljudele äratundmisrõõmu ja nostalgilisi meenutusi kohaliku kaubanduse minevikust," lisab Parel.

Kaubamaja juubeliaasta projektijuhi Lenno Vaitovski sõnul võtab näitus kokku Eesti rõivakaubanduse lähiajaloo. "Näitus on kokku pandud erinevatest muuseumitest, endiste ja praeguste töötajate abiga kogutud ning Kaubamajas säilinud esemetest ja fotodest. Siin leidub meenutusi viie aastakümne vaateakendest, kaupluse sisekujunduselementidest, müügil olnud toodetest, lahedatest pakenditest ning kasutusel olnud töövahenditest," loetles Vaitovski.
"Et aastakümneid paremini meelde tuletada, on fotode kõrvale võimalik lugeda, mida põnevat sel ajal ka mujal maailmas toimus."

Kaubamaja arhiividest on näituse tarbeks välja uuritud huvitavaid fakte ja müüginumbreid – näiteks on 50 aasta jooksul Kaubamajast ostetud enam kui neli miljonit lambipirni, Eestimaa kodudesse on sealt jõudnud üle poole miljoni televiisori, lipsu on ette seotud enam kui 600 000 mehele ning "Reis ümber maailma" on alanud just Kaubamajast 145 tuhande inimese jaoks.

Näitus on avatud Tallinna Kaubamaja B maja esimese korruse galeriis. Teenindajate vormirõivastele pühendatud eraldi väljapanekut saab vaadata teise korruse Naistemaailmas Aura kohviku kõrval. 23ndast märtsist liigub kogu näitus edasi Tartu Kaubamajja, kus jääb avatuks kuuks ajaks.

Lisaks kõne all olevale väljapanekule korraldab Kaubamaja aasta jooksul veel kaks juubelinäitust. Augustis avatav "50 aastat Eesti moodi" annab põhjalikuma ülevaate moefotograafiast ja reklaamidest Eestis. Aasta lõpus on näituse "50 aastat kingitusi" raames võimalik tutvuda viimaste aastakümnete kõige populaarsemate nääri- ja jõulukingitustega.