Siim Nestor: Raadio 2 annab noorele bändile võimaluse
Kära Raadio 2 ümber on saanud sisse korraliku hoo - möödunud nädalal ütes, Ekspress Gruppi omanik Hans H. Luik TV3 vestlusaates "Kolmeraudne", et selline diskojaam nagu Raadio 2 ei tohiks elatuda maksumaksja rahast. Talle sekundeeris Äripäevas Kuku raadio peatoimetaja Janek Luts, väites, et keegi ei suuda ära põhjendada, milleks Raadio 2-te vaja on.
Eesti Ekspressi kultuurilehe Areen juhataja ja popmuusika toimetaja ning Raadio 2 saatejuht Siim Nestor peab Raadio 2-te aga peamiseks kohaks, kus Eesti riik toetab popmuusikat ning ka pop- ja noortekultuuri laiemalt.
Siim Nestor:
Kultuurikapitali toetuste eralduste ridadest naljalt popmuusikaga seotud rahajagamisi ei leia. Kultuuriministeeriumil näib üleüldse selge seisukoht selle valdkonna kohta puuduvat, mingit erilist süsteemsust ei paista peale mõningate muusikakoolide olevat. (Siinkohal tuleb tunnustada ka ETVd, kes viimase aasta-kahe jooksul tuntavalt rohkem kergemale muusikale sõna andnud.)
Ja kui Raadio 2-te vaadelda terviklikult, siis selles kanalis toimub popmuusika abistamine - muusika mängimine, sellest rääkimine - süsteemselt. Alates saatest R2 Live'iga lõpetades iganädalase pisirubriiga Nädala Demo. Milline teine raadiojaam annaks näiteks mõnele Viljandi keldribändile või elektroonikule Saaremalt oma prime-time'i ajal sihipäraselt eetriaega, küsin ma Kaarel Kose toimetatava Nädala Demo asjus? See on rubriigike, mis on noortele algajatele nii stiimuliks (sinna pääseda), esimeseks kontaktiks laiema publikuga, vajalikuks tagasisideme saamiseks ning võib-olla ka hüppelauaks järgmistele tegudele.
Samamoodi on stiililiselt mitmekesine Raadio 2 õhtune vöönd paigaks, kus noored algajad muusikud ja keskmise meinstriimmaitse jaoks üleliia veidrat muusikat loovad tüübid esimest korda nii öelda laia maailma ette võivad pääseda. Tehku nad metalit, dubstepi, hiphopi, indiet või kes teab mida. Ühtlasi on seesamane õhtune vöönd ala raadioeetrist, mis avardab noorte kuulajate muusikalist silmaringi.
Aastate jooksul, mil ma olen Eesti muusikutega ja muusikainimestega intervjuusid teinud või niisama juttu rääkinud, võin ma kindlalt öelda, et Raul Saaremetsa ja Koit Raudsepa saated (nad töötavad mõlemad Raadio2s seniajani) on ebalemata kõige tähtsamad raadiosaated Eestis - nad on aidanud inimestel muusikamaailma avastada, leida sealt teisi - peavoolust erinevaid - võimalikke lähenemisi, inspireerinud muusikat tegema või viinud melomaani mitte iialgi lõppevale teekonnale. Üks teine saade, mida on nimetatud rohkem kui korra, kui olen noorelt muusikult küsinud "kuidas vastav muusika temani on jõudnud?", on Meelis Meri omaaegne show TOP Raadios. Täna töötab Meelis Meri ammuilma R2s.
Kui mingisugune moment Raadio 2 eetrist ei meeldi või ei näi popmuusika toetamise püha üritusega seostuvat, ei tähenda, et kanal tervikuna seda ülesannet ei täidaks.
Raske on ka uskuda, et mõni erakanal Eesti kergema muusika - mis ei ole keskmine absoluutne hitt - süsteemse pushimise enda kanda võtaks. Neile kanalitele on kuulajanumber midagi sellist, millega ei riskeerita. Ja on veel meeles ka ühe erakanali muusikajuhi jutt möödunud aasta lõpust, kus ta rääkis, et eesti inimestele ei meeldi praegu Eesti popmuusika ja järelikult on Eesti popmuusika seis praegu nigel. See on totaalselt vastupidine jutt muusikakriitikutele ja melomaanidele, kes on viimased kümme aastat elanud teadmises, et Eesti popmuusika seis on parem kui eales varem. Lehitsege kasvõi Mart Juure raamatut "101 Eesti popmuusika albumit".