Pigem mõeldakse heale enesetundele ning sport on ka hea võimalus eneseteostusele. Rahaliselt on aga sport kõige kasulikum erinevatele firmadele.

Sportlased, kes suudavad tagada omale hea teenistuse, vormivad ja voolivad end enamasti ise. Neid on pea võimatu sundida ja vägisi kasvatada. Suureks probleemiks on lastest maksimaalse väljapigistamine. See on ohtlik seepärast, et lastel on suurem oht vigastustele kui täiskasvanutel. Kindel režiim ja rasked treeningud mõjuvad halvasti nende psüühikale. Ma arvan, et tippsport peaks jääma täiskavanutele.

Omad riskid kaasnevad ka seal. Loobuda tuleb peaaegu kõigest, mis ei ole otseselt spordiga seotud. Tavaliselt ei ole tippsportlase karjäär pikk ja majanduslikult on see ebastabiilne. Ette võivad tulla ka vigastused ja haigused, mille tõttu jäävad ära pikalt ette planeeritud võistlused. Seega on lihtne ilma jääda toetustest ja auhinnarahadest.

Need sportlased, kellel on õnnestunud rikkaks saada, on enamasti oma ala maailma tipud. Erinevate spordialade harrastajad on siiski suhteliselt ebavõrdses seisus. Näiteks keskklassi korvpallur treenib võrdselt mitmekordse maailmameistriga vibulaskmises. Seega on sportlase teenistus seotud nende meelisala populaarsusega.

Rahva seas on tuntud aladeks näiteks jalgpall, tennis ja golf. Tennisist Roger Federer on teeninud oma karjääri jooksul auhinnarahadega ligikaudu 60 miljonit USA dollarit. See on vaid osa kogu tema sissetulekutest. Suurimad summad tulevad sponsoritelt ja reklaamides osalemise eest. Selline teenistus jääb enamik sportlastest väga kaugele.

Suurimat rahalist kasu teenivad spordiga firmad, kes müüvad spordivarustust. Neil on võimalus oma toodet reklaamida läbi tuntud sportlaste ja seejärel seda edukalt poodides müüa. Näiteks Wilsoni reket, mida ka Roger Federer kasutab või tema nimetähtedega Nike’i t-särk lähevad kergesti müügiks miljonitele fännidele. Peale sporditarvete reklaamitakse ka muid tooteid. Näiteks Gillette’i reklaam, milles osalevad kolm väga tuntud sportlast: Thierry Henry, Roger Federer ja Tiger Woods. Jällegi mõjutab reklaam nende miljoneid austajaid just seda toodet omale hankima.

Sport on ka suurepärane meelelahutusäri. Ka siin kehtib see, et mida populaarsem on ala, seda kasulikum on sellesse investeerida. Näiteks jalgpallivõistluse korraldamine on hea võimalus teenida suuri summaid. Tribüünid mahutavad suure hulga huvilisi, kes soetavad omale pileti. Sinna investreerivad ka firmad, keda staadionil reklaamitakse.

Igaüks tõlgendab sporti enda jaoks erinevalt. Mõni näeb selles raha, paljud head enesetunnet ja tervist. Kuid on ka neid, kes näevad seda mõlemat või on see nendele tühi koht.