Karjääriplaneerimine on elukestev tegevus

Kogu oma tööstaaži jooksul on Küllil olnud neli töökohta. Põhiliselt on ta töötanud alati klienditeenindajana. Kokku on tal erinevaid töökogemusi juba 20 aastat. Enne seda, kui ta sai karjääriinfo spetsialistiks on ta töötanud päris erinevates valdkondades. Peale keskkooli lõpetamist läks ta tööle kaubanduse valdkonda, sealt edasi pangandusse ja praegu on ta sotsiaalvaldkonnas.
Külli igapäevasteks ülesanneteks on klientide nõustamine nii gruppides kui ka individuaalselt. Ta ka selgitab, mida need endast kujutavad.
“Grupikonsultatsioonile tulevad kliendid, kes on sarnase huvi ja probleemiga ehk neile peab tegema interaktiivse ettekande, mis kestab 2,5-3 tundi. Ma teen neid nii eesti kui ka vene keeles. Samuti arutame grupikonsultatsioonil tekkinud küsimusi ning proovime leida ühise mõttearenduse käigus lahendusi. Individuaalne nõustamine on vajalik neile klientidele, kelle mure või probleemi lahendamine vajab individuaalset lähenemist ning nõustajaga kohtumist vähemalt 1 kord või rohkem.”
Küsisin ka tema arvamust ülikoolide kohta.
“Arvan, et noor, kes teeb alles plaane oma tulevikuks peaks igal juhul minema edasi õppima. Võin oma kogemusest rääkida, et ülikoolis õppimise aeg on tõeliselt huvitav ja põnev, samas ka väga raske. Eriti keeruline on siis, kui ülikooli kõrvalt käiakse ka tööl või kasvatatakse peres lapsi või kui õppimise vahele on jäänud väga pikk paus. Seega soovitan ikka kohe peale keskkooli lõpetamist jätkata õpinguid kõrg- või kutsekoolis. Kõige tähtsam on see, et eriala, mida õpitakse ka tegelikult endale meeldib ja kui selle käigus õpitakse selgeks mingi konkreetse töö tegemise oskus, siis on pärast võimalik leida omale ka sobiv amet.”
Ise on Külli enda tööga väga rahul. Tema jaoks on tema töö huvitav, sest iga kohtumine järgmise kliendiga on uus ning kordumatu situatsioon. Seda eelkõige sellepärast, et nõustamisteenusele pöördunud klient tuleb tavaliselt tema juurde oma mure või probleemiga, millele ta ootab lahendust. Nõustaja ülesanne ongi pakkuda tuge, nõu ja lahendust. Enamasti on probleemi lahendamine tema jaoks kerge, kuid võib juhtuda, et mõne kliendi probleem võib osutuda tõeliseks väljakutseks. Seda suurem on pärast heameel lahenduse üle nii kliendil kui temal endal.