Üks suurimaid probleeme ja ebaõnnestumisi klassi juures on ebameeldiv õpetaja. Õpetaja ise võib olla kiusaja, samas pealtvaataja. Tihti on nii, et kui õpetaja kedagi pilkab, annab ta hoogu juurde sellele, et terve klass selle õpilase üle naeraks.

Mõned õpetajad isegi lasevad terve klassi ees õpilasel kõnet või midagi muud ette kanda ja pärast seda lubavad teistel õpilastel seda hinnata ja arvustada ning küsitleda. See on tavaliselt suur võimalus kiusajatel kiusatava elu põrguks teha. Kaasõpilased hindavadki kiusatavat halvemini ning tegelik hinne teadmiste ja oskuste eest jääb saamata.

Ka mul oli üks muidu tore ja tubli õpetaja, kuid arvas, et kiusatav on oma saatuse ära teeninud ning ütles, et ju sa oled siis midagi teinud. Tema arvates on sotsiaalsetes suhtes ühiskonna enamusel alati õigus.

Õpetajate juures teine läbikukkumine on see, et sageli nad arvavadki, et kool on neil vaid monotoonse ettelugemise koht, sest nii see küll pole. Kuna põhikool on kõigile kohustuslik, peab õpetaja kui täiskasvanu ja haritud inimene tegema omas klassis õppimise võimalikuks kõigile. Sest kuidas õpilane ikka õppida saab kui ta pidevalt peab kasvõi tatikuulide eest varjumise või järgmise vahetunni üleelamisele mõtlema?

Paljud õpetajad ütlevad:"Kiusamine toimub meie silmade alt eemal" või "Meie pole midagi näinud". Need vabandused on lihtsalt ebausutavad. Seda seetõttu, et isegi sel juhul, kui räige mõnitamine või füüsiline vägivald toimub kuskil nurgas, on õpetajal kerge märgata seda kui keegi istub üksi või kui väljendatakse pahameelt selle õpilasega koostöö tegemisel. Sageli kostab mõnitavaid kommentaare kaasõpilaste poolt ka siis, kui kiusatav peab midagi õpetajale vastama. Naer ja mõnitused muutuvad eriti suureks kui õpilane midagi valesti vastab. Ning õpetajad ju käivad koolimaja peal ringi, sageli nad näevad, aga ei pea vahele sekkumist enda kohustuseks.

Teised olulised inimesed kiusamise takistamiseks on pealtvaatajad ehk klassikaaslased, kes näevad kiusamist, kuid ei tee midagi või naeravad lihtsalt kaasa. Miks nad midagi ei tee? Sest siis paneksid klassi liidrid seda kohe pahaks ning kaitsja võib leida end väljatõugatu rollis. Sageli tahetakse lihtsalt kuhugi kuuluda ning keegi ei taha ju kuuluda ebapopulaarsete õpilaste ringi. Õpetaja võib tervele klassile rääkida ja rääkida, et ärge kiusake jne, kuid kes seda lihtsalt rääkimist kuulda võtab? Kahjuks mitte keegi.

Siit võib teha järeldused, et oluline klassikiusamise peatamiseks on õpetaja. Õpetaja suhtumine ning õpetaja tõekspidamised. Sest kui õpetaja kasvõi kiusaja ise ette võtab ja temaga karmilt räägib, võib see muuta nii mõndagi. Kui see ei aita tuleb panna märkusi ja kutsuda vanemad kooli, sest enamus vanemaid siiski tahavad, et nende laps käituks koolis kombekalt. Õpetajatel on nii suur roll lapse elus ja koolipäevas. Oleks hea kui nad sellele rollile vääriliselt ka käituks.