Alles eile käisin Rimi toidupoes süüa ostmas, kui ma kassas müüja käest sõimata sain. Ja sõimata sain selle eest, et mul võttis liiga palju aega, et kauba eest maksta. Kuigi ma tegelikult otsisin münte, et müüjale täpne raha anda. Tegelikult ajab selline asi vihale küll, kui inimesel on hea tuju ning teenindaja, kes mingil põhjusel negatiivne ja vastik inimene on, selle ära rikkuda tahab.

Mina saan asjast aru nii, et kui inimene töötab klienditeenindaja, siis peavad tööandjal talle olema ka vastavad käitumisreeglid, sest praegune seis on üsna masendav. Sellised inimesed tuleb lihtsalt vallandada ja rohkem mitte kunagi kuhugile klienditeenindajaks tööle võtta. Need halvad (müügi)inimesed ja klienditeenindajad teevad häbi kogu riigile!

Mulle meeldis Tarmo Tamme artikkel ''Kuidas olla siiram (müügi)inimene?'' Eriti meeldisid artikli kaks esimest lõiku:

''Mind hämmastab, kui paljud arvavad siiani, et ainuüksi enam-vähem viisakate sõnade kasutamine jätab neist automaatselt meeldiva mulje. 

Reaalsuses ei väljenda inimese suhtumist niivõrd sõnad, vaid pigem hääletoon ning kehakeel.''

Just HÄÄLETOON ja KEHAKEEL on see, mis on Eesti klienditeenindajate puhul mitterahuldav. Väga paljud müüjad (enamjaolt poodides ja söögikohtades) on ülbed ja kibestunud inimesed, kes rikuvad oma suhtumise ja halva tujuga häid inimesi. Kui mujal maailmas naeratavad klienditeenindajad, siis Eestis ei eksisteeri selline asi. Seda näeb ikka väga harva Eestis. Kui ma ütlen teenindajale ''Head päeva'', siis tavaliselt ma sealt enam vastust ei kuule. Üldiselt vaevatakse lihtsalt ütlema summa ja see ongi kõik. Ei tere, ega aitäh!

Olen varem võrrelnud teenindamise taset Eesti ja USA vahel. Seekord ma seda ei tee. Ma võin julgelt öelda, et enamikes Euroopa riikides on teenindus parem kui Eestis. Ma olen juba lapsest saadik palju ringi reisinud ja saan seetõttu selle koha pealt arvamust avaldada. Ka Eestis käinud välismaalased toovad tihti miinustena välja halba teenindust. Seda võib lugeda väga paljudest foorumitest.