@ Klienditeenindaja

Olen töötanud juba üle aasta klienditeenindajana, olen näinud meil mitmeid halbu töötajaid. Samuti ka kliente, kes ei suuda ennast vaos hoida. Nii palju kui ise olen poes käinud, pole halva teeninduse peale satunud või siis mõistnud seda. Hetkel teie vingute selle üle, et teenindajad on kurjad jne, aga mõelge, kas te tahate seista pikemat aega järjekorras, et saada rahulikku ja mõnusat teenindust . Tunnistan, vahel pole ma ise ka parim teenindaja, kuid enamikel juhtudel ma siblin ringi ja samal ajan saan sõimata selle pärast, et teenindus on aeglane. Samuti tuletan meelde, et mõne inimese jaoks on lihtsalt raske teha mitu asja korraga. Teenindaja töö on raske, loomulikult töökad inimesed leiavad endale hea töökoha ja kui vallandada kõik halvad teenindajad, kes teid teenindaks? Sel puhul aeglustuks tempo vägagi. 

@ Klienditeenindaja

Teate aga minu töökohustuste hulka kuulubki selline klientide meelest õel ja vastik käitumine. Kahju aga tööandja maksab mulle palka, mitte klient seega ei kavatsegi naeratada enne kui tööleping seda käsib. Aga üldises mõttes on vist enamus kliente endaarust maailmanabad, mis on tõeliselt õudne! Miks mitte ükski seadus klienditeenindajat ei kaitse? Miks võib klient saata teenindajat igale poole, mõnitada, solvata jms. Miks kliendteenindaja peab sel juhul endiselt naeratama ja kena päeva soovima? Kindlasti on suures osas süüdi selles ka Eest Riik, sest hinnad aina tõusevad, palgad on väiksed nii klientidel kui ka teenindajatel. Töötingimused on alla igasuguse piiri läinud, inimestel on stress juba sellest kõigest ja siis elatakse ennast kõikvõimalikes kohtades ning kõikvõimalike inimeste peal välja! Kindlasti muidugi on olemas inimesi kes oma ametile ei sobi, olen ka ise puutunud kokku tõeliselt halva teenindusega kuid see ei morjenda mind... Astun poest välja ja kõik juba meelest läinud. 

@ Klienditeenindaja

Hämmastav kuidas kõik on miski pärast negatiivse suhtumisega klienditeenindaja suhtes. Kuna töötan ise samuti klienditeenindus valdkonnas saan täiesti aru kui ebameeldiv võib see kõik olla. Kuigi olen vägagi võimeline naeratama ja olema meeldiv üle leti seisva inimese suhtes, ei soovi ma seda alati ise teha. Klienditeenindaja on samamoodi inimene. Kui mulle ikka vaatab üle leti vastu ikka mingi ilge molkus, kes jõllitab mind sellise näoga nagu juurdleks, kas ma ikka kõlban tema aupaiste vahetusläheduses olema. Siis käratab mulle peale - Kuule sina seal - ma ei ole sulle semu või sõbranna, Tekib tahtmine inimeselt küsida, et kas me oleme tuttavad või midagi, ehk kadund pereliige või keegi kellega olen voodit jagand, et ta võtab endale õiguse mind sinatada ja veel sellisel toonil. Ei soovi, ei taha ja ei kavatsegi sellisele inimesele naeratada ja hakata temaga nalja viskama või mis iganes muid müüginippe siin välja pakuti. Sellise palga eest mitte. See on teada tuntud tõde, et ükski otsene jaeklienditeenindus töö ei ole konkurentsi võimelise palgaga. Ei tunne, et peaksin sellise pisku summa eest tolereerima enda suhtes ebaviisakust. Loomulikult pean tõdema, et inimene kes tuleb peale eelnenud ebaviisakat klienti oleks võib olla ära teenind (kui nii võib öelda) naeratuse.

***

Kas te teete nalja? Kõigepealt tunnistavad klienditeenindajad ise, et nad ise ei olegi koguaeg kõige ''paremad'' teenindajad ja siis süüdistavad veel madalat palka. Mul on jällegi küsimus: miks te siis töötate seal? Eestis on nii palju töötuid inimesi, kes suudaksid olla normaalsed ning teenindada inimesi viisakalt ka minimaalse palga eest. Seis on jätkuvalt masendav ja klienditeenindamist peab hakkama kuidagi kontrollima, sest sellised ülbed teenindajad, kes ise tunnistavad, et ei ole head teenindajad kuna palgad on väikesed või töötingimused halvad, tuleb lihtsalt vallandada.