Võistluse suurimate üllatajate sekka kuulub kindlasti tänavaklassi võidu võtnud Martin Vaga. Alles sel aastal driftikaruselliga liitunud mees ei julgenud veel hooaja alguses unistada, et juba teisel ja kolmandal etapil võtab ta vastu väljateenitud suurima karikaga esikoha. Nüüd terendab ta silme ees juba meistrivõistluste koondvõit. Vaid kaks etappi veel pingutada! Ometi on ta saanud oma valge BMW-ga hästi sõbraks, suuri tehnilisi rikkeid esinenud pole ning treeningutel on Vaga saanud selgeks driftimise põhinipid. Eliminaatorsõitude esimeses ringis oli Vaga vastaseks Veiko Haabu, kes eelmisel aastal tegi häid tulemusi, ent pidi sel korral leppima kaotusega Vaga vastu. Seejärel kustutas Vaga tänavuste uute sõitjate Mario Kägu ja Arti Kannisto võidulootused, et minna vastakuti teise suurepäraseid sõite näidanud uue sõitja Randar Kajoga. Paraku lõppes Kajo teekond teise kohaga – võitjaks tuli juba teist etappi järjest Martin Vaga! Kolmanda koha teenis välja vanuse poolest noorim sõitja Harold Valdma.

Pro-klassi sõitjatest avaldas publikule kõige enam muljet Tõnis Kipper, kes oli kui unest ärganud ning tegi sõite, mida pole temalt juba mitu aastat nähtud. Veel mõni aasta tagasi oli Kipper see, kes liitus võistlustega, tegi pööraseid sõite ning noppis häid kohti. Vahepeal ehitas Kipper endale uue ja võimsama auto, ent sellega harjumine võttis oma aja ning sõidud pole olnud nii võimsad, kui varem. Veel reede õhtul võis näha, et uus rada vajab harjutamist ning sõidud polnud sellised, mida publik oleks oodanud. Ent üleöö asjad muutusid – juba laupäeva hommikul treeningutes tegi Kipper pööraseid sõite, need olid jõulised, ideaalse trajektooriga ning suitsurohked – täpselt nii nagu publikule meeldivad. Ka kohtunikud olid meeldivalt üllatunud. Paraku eliminaatorsõitudes ta pidi siiski alla vanduma Soome ühele parimale sõitjale Ami Aaltole ning seal tema teekond parimatele kohtadele ka lõppes. Etteruttavalt võib öelda, et pärast võistluste parimate autasustamist kutsuti boksis asju kokku pakkinud Kipper autasustamise juurde, sest publikul oli talle midagi üle anda. Nimelt, publikule meeldisid Kipperi etteasted niivõrd, et otsustasid kiirelt koguda raha ümbrikusse ning anda see Kipperile üle selleks, et mees saaks minna sõitma mõne nädala pärast Norras toimuvale suurvõistlusele – Kipper on seda igati väärt ning fännid tahavad näha teda sõitmas rohkem, kui kunagi varem. See on omamoodi tõestus sellele väitele, mis ilutseb Kipperi auto pagasiruumi peal – seal ta väidab, et ta ei vaja Facebooki selleks, et saada fänne“. Tundub, et see väide vastab tõele. Tema fännid ei ole mitte virtuaalmaailmas, vaid elavad tulihingeliselt kaasa raja ääres. Kipper oli sellest publiku omaalgatuslikust preemiast välja liigutatud, olgugi, et sel kolmandal etapil oleks ta soovinud tõusta poodiumile.

Pro-klassis oli rõõmustamist ka Eduard Vahemetsa ja Kristjan Klemetsi meeskonnal ja fännidel – Vahemets tuli taas esikohale ning Klemets üle pika aja astus poodiumi kolmandale kohale. Finaalsõitudes seljatasid nad soomlased, teisele kohale tuli Juha Pöytälaakso ning neljanda kohaga pidi leppima Ami Aalto. Sõidud eestlaste ja soomlaste vahel olid pingelised ning kaunid – täpselt sellised, nagu driftifännid armastavad.

Järgmine drifti meistrivõistluste etapp toimub augusti esimesel nädalal Laitse Rallypargis.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena