Millest üldse kogu teema ja probleemid üles kerkisid?

Probleemi ei olegi. See on tavaline, et mõni ühiskondlikult aktiivne inimene, kes Raadio 2 ei pruugi ise kuulata, võtab selle teema jutuks. Lisame ajakirjanikud, kes suvel vaevlevad uudistepõuas, näpuotsatäie poliitilist aroomisoola, isiklikke suhteid ja nii need “probleemide” teemad sünnivad. Raadio 2 oli, on ja jääb väga oluliseks raadiojaamaks Eestis.

Ütlesite Õhtulehes, et Raadio 2 on tarkade ja intelligentsete inimeste raadio? Kas see pole üle pakutud?

Ma ei ole nii kunagi öelnud. See on Õhtulehe ajakirjaniku Kadri Penjami väljamõeldud lause, mille ta on mulle suhu pannud. Häbi segaduse ja vaenu külvamise eest!

Kas peab üldse R2 teiste raadiojaamadega võrdlema? 

Neid raadiojaamu ei saagi võrrelda - kommertsraadiod töötavad teistel põhimõtetel. Nende programm lähtub puhtalt ärihuvidest ja turust. Ehk inimestele söödetakse ette sellist sisu, mis raha raadiojaamale sisse toob.

Mis tunne on, kui hakkab jälle hala, et R2 tehakse maksumaksja raha eest?

Minu arvates on see argument, mis tuuakse välja siis, kui puuduvad teised selged ja kandvad argumendid. Võin rahustuseks öelda, et Teie taskust investeeritakse Raadio 2 tegemiseks seitsekümmend eurosenti aastas. Polegi nagu millegi üle rohkem arutada. Jätke üks pudel õlut ostmata ja teete sellega hea muusika austajad rõõmsaks.

Miks on õhtune R2 nii tüütu ning odavat "arvutit" täis?
Ei tea mida sa "odava “arvuti”" all mõtled, aga ilmselt ei ole sa ikkagi kuulanud R2-e õhtust vööndit: sealt tuleb reggae, punki, metalit, rocki, house´i, jazz´i, indie´t, dubstep´i jne.

Miks sa vahepeal Eesti Filmi Sihtasutuses töötasid?
Töötasin Tallinnfilmis, mis on EFSA tütarfirma. Mind kutsuti sinna tööle, sest Tallinnfilmil oli samalaadne situatsioon nagu Raadio 2-l: oli mingi hulk inimesi, kes ei sanud aru, miks Tallinnfilm maksumaksja raha eest kino Artist teeb.

Tegime natuke selgitustööd, tõstsime Artise külastajate arvu 40% ja tõestasime, et Artis omab tähtsat rolli Euroopa filmide tutvustamisel Eesti rahvale.

Tänaseks on kõik sellest aru saanud - nii riik, vaatajad kui konkurendid.

Gräzini intekas oli päris terav. Kas sellega seoses tekkis mingeid arutelusid, kahtluseid, muresid, probleeme või oled lihtsalt niisugune nagu oled  - aus ja ehe ega põe oma ütlemiste pärast?

Kui mõtlete reedest „Silmad Lahti“ libaintervjuud, siis selle tegid Igor Tarasjuk ja Oleg Kosjugin (kuula SIIT - toim). See on huumor või ütleme siis täpsemini – poliitiline satiir.

Kas teile ei tundu, et R2 kuvand on hägustunud ja te ise oletegi oma otsad käest andnud? Ka Vikerraadio tutvustab uut muusikat, Klassikaraadio korraldab kontserte. Tundub lausa justkui oleks muud kanalid R2-le koti pähe tõmmanud uue muusika vallas.

Nõustun sellega, et võib olla on jäänud selgitustööst, miks Raadio 2 nii oluline on, natuke vajaka. Seda ilmestavad ka mõned sõnavõtud muidu tarkade inimeste suust.

Raadio 2 on siiski ikka märgatavalt suurema ampluaaga uue muusika tutvustaja kui Vikerraadio või mõni teine raadiojaam. See on nii olnud juba mitu viimast aastat, see on fakt ja seda muuta ei saa.

Sellist kotti, mida meile pähe tõmmata, pole kahjuks olemas.

Miks jääb Raadio 2 ikka ja jälle kellelegi hambusse?
Nagu enne ütlesin, selle retsepti koostisosad on lihtsad: ajakirjanikel on igav, uued nõukogu liikmed põlevad soovist midagi korda saata, tutvumata enne Raadio 2 tulevikuplaanidega, natuke poliitikat, natuke sõnavõtjate edevust ja ongi “uudis” valmis.

Ei saa ju teemakäsitlust tõsiselt võtta, kui Tuuli Koch kirjutab, et Raadio 2 üks populaarsemaid saateid on “Hommik Kahega”? See on laupäeva ja pühapäeva hommikul kell 8 eetris olev saade, kus korratakse nädala sündmusi. Iga natukenegi analüüsivõimet omav inimene saab aru, et pühapäeva hommikul kell 8 eetris olev saade ei saa olla kuulatavaim ja populaarseim saade.

Ei saa aru kellele on mõeldud hommikune ja päevane osa? See on tekitanud olukorra, kus esmaspäevast reedeni ei ole enne kella 20.00 Raadio 2 minu jaoks olemas. Kas R2 on argipäevaprogrammiga mandunud, olen mina täiskasvanuks saanud või ei kuulu ma sihtgruppi?

Raadio 2 pluss ongi see, et ampluaa on tänu sellisele muusikavalikule ja saadetele väga lai. Samas on see ka miinus, sest seda raskem on nõudlikumat kuulajat terveks päevaks ühele raadiojaamale kinnistada.

Kui sa pardliga aeg ajalt endale lahedaid habemeid lõikad ja kitarri tinistad, siis ei ole sa täiskasvanuks saanud. Päevased ning hommikused saated ongi aga mõeldud laiemale kuulajaskonnale, aga kindlasti katsume mõlemat vööndit täiustada ja parendada.

Mis süsteemi alusel toimib R2 päevane playlist? Lihtsalt huvitab, mille järgi lood valitakse ja mitu lugu on nimekirjas ning mis rotatsiooniga need käivad?
R2-l on tõesti olemas päevane pleilist, kus pöörleb kokku umbes 80 erinevat uut lugu.
Eelisjärjekorras on huvitavamad kodumaised esitajad. Teiseks välismaised artistid, kellega meie publikul on lähem side - kes on näiteks Eestis või lähiümbruses esinenud või kohe tulemas.
Kolmandaks nopib aga R2 muusikatoimetus valitud palasid õhtustest erisaadetest - see on koht, kus kõlavad tuleviku moevoolud ja legendid. Selle valiku teeb muusikajuht, aga kõigil saatejuhtidel on läbirääkimise õigus.

Kuidas plaanite nende noorteni jõuda, keda nii väga taga aetakse, aga kelle raadiokuulamise harjumused on hoopis teistsugused, kui neist generatsiooni võrra vanemate kuulajate-tegijate omad? Ja kuidas siis säilitada tasakaalu, et mingi teismelistele suunatud jutt seniseid "vanu" kuulajaid eemale ei peletaks...? Ma ei tahaks küll R2 kuulamisest loobuda, aga ma tõesti ei viitsiks päev läbi ainult (peale reformimist ilmselt tugevalt taotluslikku) "noortepärasust" kuulata...


Kust pärineb info, et me nende noorteni pole jõudnud? Millistel uuringutel see info põhineb? Mis puutub noortesse, keda nii uljalt taga aetakse, siis võin öelda, et seda on raskem teha kui kunagi varem. Esiteks sellepärast, et nad kuulavad raadiot vähem. Samas on neile suunatud senisest rohkem reklaami, et need vähesedki endale võita: tootjad, ülikoolid jne. See on muutnud noore immuunseks kõigele sellele, mis talle pähe määritakse: neohipi-hipsterlik ökomaailmapilt, mis noorte seas valitseb, lisab siia veel ühe kaitsekihi.

Kas see on tavaline raadiotava, et noortejaama diskor saab oma töökohal 50-aastaseks ning mitte ühe hea erandiga, vaid nii, et kogu tegijaskond vananeb mikrofoni taga? Tahaks noori hääli, noori mõtteid... Pealgi on tunne, et muusikattutvustab tõesti paremini Klassikaraadio saade "Areaal" ja sellekontserdid.

Muusikat tutvustab jah paremini Klassikaraadio saade "Areaal" ja selle kontserdid.
Diskorpuldis vananemine on aga tõesti tava. Näiteks John Peel oli BBC Radio 1 (mis on midagi sellist nagu Raadio 2) eetris üle kolmekümne aasta.

Klassikaraadio saade Areaal on aga koopia Raadio 2 Live saatest ja on eetris ühe korra nädalas. Raadio 2 tutvustab uut eesti muusikat iga päev mitu tundi. Ei ole võrdlusmomenti

Miks R2 teatud muusikastiile diskrimineerib ja teatud stiile eelistab? Tumemuusikasaadet "Röntgen" näiteks vähendati, aga seoses uue R2 juhiga on hakatud eetris oluliselt rohkem hiphoppi mängima...

Kui on Eesti olemas üks raadiojaam, mis ei “diskrimineeri” muusikastiile, siis on see Raadio 2. Vaidluskohta siin ei ole. Peatoimetajana ei ole siiani kordagi sekkunud sellesse, mida Raadio 2-s mängitakse. Selleks on teised inimesed.

Tahate olla noorteraadio. Kuidas suhtute juba üle aasta toimivasse TRE Raadiosse?
Nemad ei lobise, vaid mängivad väga head muusikat. Tegijaim on teilt ära aetud Rannamäe. Kas suudate samasugust kvaliteeti pakkuda oma raadios?

Noorteraadio on juba ise nii õõvastav termin, et päris kindlasti ei soovi Raadio 2 olla ainult noorteraadio. Rannamäe osalus TRE Raadios meenutab mulle välismaist saadet “Celebrity Rehab”.