“Alates “Nimed marmortahvlil” valmimisest 2002. aastal oleme koos Elmo Nüganeniga otsinud lugu, mis näitaks Eesti võitlejate teed nii vene kui ka saksa poolel,” rääkis produtsent Kris Taska. “Nüüd oleme väga õnnelikul kombel leidnud sellise stsenaristi nagu Leo Kunnas!”

Idee Kunnasega ühendust võtta tuli projektiga algusest peale seotud produtsendil Maria Avdjushkol. “Saime Leoga kokku ja ta innustus meie ideest kohe. Leo on kirjutanud väga hea ja huvitava loo, mis on ühtlasi ka lepitav ja kaasahaarav, ja mitte ainult Eesti inimestele. Ma olen kindel, et see suudab Eesti keerulist ajalugu ka välismaal selgitada,” kiitis Taska käsikirja.

Film algab võitlustega Sinimägede all ja lõppeb Sõrve lahingutega. Kõik filmi tegelased on fiktsionaalsed. “Töötasin läbi 12 inimese mälestused, et loole tõepõhja alla saada, kuid tegevusliinid ja karakterid on kõik originaalsed,” rääkis Leo Kunnas. Filmi süžeest ta täpsemalt rääkida ei taha, sest “siis pole vaatajale enam huvitav”.

Stsenarist loodab filmi valmimisel kaitseministeeriumi ja kaitseväe toetusele, kasvõi juba sellepärast, et teatud võtteid saab teha ainult kaitseväe keskpolügoonis. Ülisuuri tuhandete osavõtjatega massistseene filmitegijad ei kavanda, lahingustseenides loodetakse hakkama saada 300 osalejaga.

Kunnas tahab filmis kasutada missioonidel käinud sõjaväelasi. “Õnneks või kahjuks meil Eestis on mehi, kes on osalenud sõjategevuses, “ ütles ta.

Produktsiooni poolelt on filmitegijad huvitatud Soome kaastootjast. “Oleme kõnelusi pidanud Ilkka Matilaga, kelle firma on tootnud Soome tähtsamaid sõjafilme, näiteks “Rukajärven tie”,” rääkis Kris Taska.

“EFSA toetus on meile nurgakiviks, nüüd on meie peamine eesmärk leida stsenaariumile taha kunstnikud, näitlejad, aga ka rahastus. See etapp võtab aega järgmised paar kuud.”

Produtsendid loodavad filmi valmis saada 2014. aasta sügiseks, kui möödub 70 aastat sõjasündmustest.

Filmi tootmise eelarve on 2 500 000 eurot.

"Nimed marmortahvlil" on Eesti Päevalehe filmiklassika sarja kuuluv film, mille saad alates tänasest soetada koos Eesti Päevalehega. Müügil vaid nädal aega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena