Et alates 2009. aastal ekraanile toodud ning kaheksa hooaega jooksnud "Kättemaksukontor" on üüratult populaarne, ei tule ilmselt kellelegi üllatusena. Küll võtab lausa sõnatuks vaatepilt, mis avaneb, kui asuda Facebooki sotsiaalvõrgustikus sarja fännilehe või mõne osatäitja kasutajakonto otsingutele.

Igal fännil oma klubi
Lüües otsingusse sisse otsisõna "Kättemaksukontor", on tulemuseks poolesaja vastega nimekiri fännilehtedest, kasutajatest ja gruppidest, mille kasutajaskond varieerub mõnest üksikust tuhandeteni. Lisaks sarja ametlikule fännilehele, mida kasutab enam kui 12 000 inimest, saab liituda veel enam kui 400 väiksema järgijaskonnaga fännilehega või lisada sõbraks üle 40 kasutaja, kes end "Kättemaksukontori Fännikaks", "Kättemaksukontor On Parimaks" või millekski muuks analoogiliseks nimetavad.

Siin aga fännide agarus ei peatu, sest teadupärast on igal tõsimeelsel sarja austajal krimisarja kolme peategelase seas ka oma lemmik. Facebooki loodud fännilehtede põhjal joonistub selgelt välja, milline tegelaskuju kõige populaarsem on. Kui arvestada, et enamiku fännidest moodustavad väikesed tüdrukud, siis ei pane imestama, et suurimaks favoriidiks on särtsaka pikkade blondide juustega näitlejanna Elina Pähklimäe kehastatav Häidi Õigepaulus - tegelasele on Facebookis loodud enam kui sada fännilehte ning kasutajakontot. Kadri Adamsoni tegelaskuju Marion Pärn on 30 fännilehega teisel kohal ning Marika Vaariku tegelasel Frida Arrakul on 9 fännklubi.

Näitlejate libakontod vohavad
Fännilehed fännilehtedeks, kuid edasi läheb hoogu sattunud austajate tegevus juba tülikaks - nimelt ei piirduta vaid tegelaskujude sotsiaalvõrgustikku toomisega, vaid luuakse muuhulgas libakontosid ka näitlejatele...

Iseäranis aktiivselt on kasutakontosid loodud Elina Pähklimäele, kelle nimega otsing annab lisaks poolesajale fännilehele tulemuseks paarkümmend kasutajakontot, millest ükski ei ole loodud Pähklimäe enda poolt. Facebooki kontosid ei oma ka Vaarik ega Adamson.

Hiljutises intervjuus Ringvaatele kurtis Pähklimägi, et libakontod on tema tuttavateski segadust tekitanud, kes pahaaimamatult on enda meelest näitlejannaga ühendust võtnud ja imelikke vastuseid saanud. 

Muuhulgas leiab Facebookist veel 25 Kadri Adamsoni fännilehte, 20 Karl Suure (Sergo Vares) tegelaskuju fännilehte ja -kontot ning ka Marion Pärna tegelaskujule loodud mälestusgruppe, mis tekkisid ilmselt vahetult sarja kurikuulsa episoodi järel, kus tegelast tulistati.

Libategelased kasutavad lapsi ära
Fännide lapselik mõõdutundetus ning sarja populaarsus nooremas kuni keskmises koolieas laste seas annab põhjust oletada, et paljude fännikontode omanikud ja haldajad ei tohiks tegelikult alla 13-aastastele keelatud sotsiaalvõrgustikku veel üldse kasutadagi. Kas vägivaldne sari üldse nii noortele vaatamiseks sobib, on juba iseküsimus, kuid üks on kindel - krimisari on Eesti telesaadete edetabelis püsivalt TV3 lipulaevaks ning üks Eesti vaadatumaid telesarju.

Tasub ka meeles pidada, et mõnede fännilehtede ja libakontode taga võivad seista oportunistidest kurikaelad. Veel hiljuti jõudis "Ringvaate" kaudu avalikkuse ette lugu, kuidas ühelt väikesest fännilt sarja järgmiste osade valmimise toetamise ettekäändel raha välja pressiti.

"Hoiatuseks kõigile, et kui Häidi, Frida või Marion kutsuvad Facebookis sind Pääsküla rappa, kus toimuvad "toredad sügisvõtted", siis nii need asjad ei käi," hurjutas Kadri Adamson ettevaatlikkusele. Ka Pähklimägi manitses lapsi saates kahtlastest kutsetest kiiresti vanemaid ja võime teavitama: "Kui sinuga võetakse ühendust öeldes, et tule sel kellaajal sinna ja maksa raha, siis mis on esimene asi, mida sa teed? Räägid oma vanematele ja teatad sellest politseile! Ei mingeid kokkusaamisi ja rahaküsimisi. Ei, ei ja veelkord ei!"

Jääb üle vaid loota, et Eesti lapsed, kes on Euroopas internetikasutuselt esikohal, siiski eristada suudavad, mis on päris elu ja mis mitte. Sest liba-Häidiga vaevalt et mõtet sõbrustada on.