Lõuna-Korea film „Berliini toimik” (Panoraam programm) on hoogne ning tipptasemel action’it täis pakitud kommertstriller, mis võtab suu vesiseks nii põnevike kui ka agendifilmide fännidel.

Põhja-Korea luureagendi Pyo Jong-seongi ülesanne on Berliini hotellis kokku tõmmata relvaäri venelasest vahendaja ning araabia terroristidega. Aga kui tehingule tõmbab ootamatult kriipsu peale tundmatu osapoole alustatud tulevahetus, on Pyo ning tema abikaasast tõlk esimesed, kellele langeb topeltagendi ning reeturi kahtlus.

Berliinis ning suures osas Riias filmitud triller tugineb varem action-žanris ennast kodus tundva Ryoo Seung-wani dokumentaalfilmile ülejooksnud Põhja-Korea luureagentide mälestustest. „Berliini toimik” ammutab inspiratsiooni Hollywoodi blockbuster’itest nagu „Bourne’i ultimaatum” ega jää millegagi oma eeskujudele alla, andes elamuse praeguse hetke parimast Korea kommertskinost.

PÖFFi teine seiklusfilmide soovitus on kindlasti Hiina ja Hongkongi “Suurmeister” (programmist “17 valitud teost”). See on pikaks meeldejääv ning hõrk kogemus ühtmoodi Aasia, võitluskunstide kui ka Wong Kar-wai austajatele.

Filmi pealtnäha lihtsakoeline süžee viib meid Teise maailmasõja eelsesse Hiinasse, kus nii põhja kui ka lõuna kung fu koolkondade vanameistrite aeg on poliitiliste tormituulte ja lääne tsivilisatsiooni pealetungiga otsa saamas ning aeg selgitada võitluses välja perekondade mantlipärijad. Võitluskunst pole lubatud lastele ega naistele ning sestap tabab lõuna wing tsun traditsiooni kaitsvat Ip Mani ootamatu vastane — põhja bagua-stiili õpetaja tütar Gong Er. Algavas kahevõitluses pole kaalul ainult suurmeistri ning stiilide ühendaja tiitel, vaid palju enamat — au, ustavus ning armastus.

Tõsielusündmustele ning suurmeistri Ip Mani elusolevate õpilaste mälestustele tuginev film ei võta vaatajat pahviks ainult Wong Kar-waile omase hingematvate kaadritega unenäolise maailmaga, vaid ka samavõrd võimsate ning realistlike võitlusstseenidega, milleks peaosalistest superstaarid Tony Leung ning Zhang Ziyi valmistusid tervelt neli aastat.

PÖFFi kolmas soovitus põnevust otsivatele filmihingedele on Cannes’i festivali Directors’ Fortnightil esitletud Filipiinide põnevik “Tööd tehes” (Panoraam programm). See pole ainult filipiini päritolu lavastaja Erik Matti siiani tugevaim töö, vaid ühtlasi uus tase kohalikus kinos ning tänavuse Cannes’i filmifestivali üks oodatumaid maailmaesilinastusi.

See on klassikaline hea vs. halva lugu, mille keskmes on Manila politseinikud ning palgamõrvarid. Tugeva atmosfääri, oskuslikult monteeritud ning värskete, põnevate kaadritega kaunistatud krimka viib vaataja püstoliga ning pimesi läbi korrumpeerunud Manila tänavate ja koridoride.

Tugeva atmosfääri ning värskete, põnevate kaadritega kaunistatud oskuslikult monteeritud krimka viib vaataja püstoliga ning pimesi läbi korrumpeerunud Manila tänavate ja võimukoridoride.