Möbius (rež. Kim-Ki-duk / Lõuna-Korea)

Korea autorikino lipulaeva Kim Ki-duki „Möbius“ kuulub kahtlemata aasta skandaalsemate linateoste hulka, mille kinolevisse lubamist kodumaised tsensorid enne kolm korda piirasid.

See graafilise pildikeelega tabuteemasid kajastava sisuga film räägib pikalt abikaasa armuafääri talunud naisest, kes otsustab meeltesegadushoos kätte maksta kõige julmemal viisil — eemaldades oma teismelise poja meheuhkuse, et seejärel jäljetult kodust kaduda. Šokeeritud afääri võigastest tagajärgedest ja faktist, et perepoeg on ilma jäetud võimalusest saada meheks nii füüsilises kui ka sotsiaalses mõttes, otsustab mees samavõrd radikaalse ohverduse kasuks — võtta eneselt ning anda pojale tagasi see, mis eemaldati.

Veelgi enam, isa otsustab pühendada ennast pojast meheks koolitamisele, sest ilma sugu defineeriva füüsilise osata pole poeg „mees” ei isa ega kambajõmmide silmis. Kuid seda tehes kasvavad ka parimasse puberteediikka jõudnud poja ihad ning kui ootamatult otsustab ka ema koju naasta, keeravad juba senini viimase piirini viidud suhted perekonnas täiesti sassi.

Möödanik (rež. Asghar Farhadi / Prantsusmaa & Iraan)

Pärast Oscari võitu oma viimase filmiga „Lahkuminek” on praeguse Iraani kino meister, lavastaja Asghar Fahradi tagasi oma uue, Cannes’i filmifestivali võistlusprogrammis osalenud teosega „Möödanik“ (Panoraam programmist).

Pariisi saabub Iraanist pärit Ahmad — mees, kes tuleb linna selleks, et lõpuni viia lahutus oma abikaasaga ning näha tütreid pärast pikka lahusolekut. Tema üllatuseks on naine uues suhtes araablasest mehe Samiriga, kellel on omakorda poeg ning kelle enda naine on koomas. Ahmadi vanem tütar ei saa juba pikemat aega oma emaga läbi ning kõikide olukord on keeruliseks muutunud, sest lapsed ei kiida heaks ema uut suhet Samiriga ning üsna pea saab Ahmad aru, et temalt oodatakse kõige korda ajamist.

Kui selline sisukokkuvõte kõlaks muidu üsna tüüpilisena, siis sellise lavastaja puhul nagu Asghar Fahradi, seda öelda ei saa. Vastupidi, tegu on tõeliselt tugeva draamaga ja kaunilt üles ehitatud teemapüstitustega filmis, mis räägib lahkuminekust kahe inimese vahel ning nendest inimestest, keda kõiki see puudutab, kuid kellest keegi, oskamata päriselt minevikule otsa vaadata, ei saa oma eluga edasi minna.

Vana poiss (rež. Spike Lee / USA)

USA ühe omanäolisema filmilavastaja Spike Lee karmilt halastamatu põnevik „Vana poiss“ (erilinastus) on Chan-wook Parki samanimelise ja PÖFFil 2003. aastal menukalt linastunud kultusfilmi uusversioon, mille peaosas mängib Oscari-kandidaat Josh Brolin.

„Vana poiss” on lugu mehest, kes ootamatult röövitakse ja keda hoitakse 20 aastat üksikkongis pealtnäha ilma mingi põhjuseta. Kui ta ühtäkki sama seletamatult vabastatakse, alustab mees kättemaksuretke leidmaks oma vangistajat.

Film põhineb jaapani mangakunstniku Nobuaki Minegishi samanimelisel tööl. Lisaks Brolinile teevad filmis kaasa veel Samuel L. Jackson, Sharlto Copley ja Elizabeth Olsen.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena