“Santa Muerte and the Sun” on performance, mis kätkeb endas teatraalseid misanstseene, heli ja videot. Aktsiooni allikaks on Kaljujärve ja Saksa koos veedetud aeg 2012. aasta suvel Valgamaal, Karula Rahvuspargis, Juudinurme talus. Isolatsioonis mitte ainult igapäevasest sotsiaalsusest vaid ka iseenda teovõimest. Kõrgetasandiline vegetatsioon. Looduslik ja ajaline keskkond, mis tallab kildudeks mitte ainult kunstilised sihid, vaid ka inimese, tervise ja vaimu.
Sajad ja miljonid olevused häälitsevad. Heina sees, muru sees, kivi all, puu kõrval, puu sees, vee lähedal, maja juures. Majas hingab veel rohkem olevusi. Kõik kohad on valgust täis, see õgib tervet ümbrust. Seejärel pääsmatu pilkane pimedus. Kummalgi puhul ei ole midagi näha.
Karl Saks ja Hendrik Kaljujärv kohtusid esimest korda aastal 1986 Tartu Akadeemia tänava lastesõimes. Esimene mälestus kollektiivsest tegevusest on ristilöömise mäng, mis lõppes tugevate füüsiliste traumadega.
Autor, esitlus, muusika, montaaž: Hendrik Kaljujärv, Karl Saks
Operaator: Timo Toots
Kestus: 50’
Produtsent: Sõltumatu Tantsu Ühendus ja Kanuti Gildi SAAL
Toetajad: Okasroosikese Loss, Eesti Kultuurkapital, Cantervilla Loss, Folger Art Canon.
Esietendus: 25. jaanuar 2014 Kanuti Gildi SAALis Tallinnas
Järgmised etendused: 27 + 28 jaanuar; 31 märts; 1 + 2 aprill Kanuti Gildi SAALis
Karl Saksi peamised väljendusvahendid on liikumine ja helimuusika. Tema autoritööd ristavad psühhhedeelia ja kognitiivse olemusloo, saades sellistena avara tõlgenudvälja. Karl ei tegele formaadi ja stiiliga, vaid pühendub täielikult sellele, mis on nähtamatu, tõlgendades tänapäeva läbi alternatiivsete minevikukäsitluste. Sellise lähenemise tulemina on valminud kaks soolotööd „Tšuud“ ja „The Drone of monk Nestor“, kus loodud helimuusika ja liikumine on käsitletav ühtse tervikuna.
Hendrik Kaljujärv on olnud aktiivne oma heliloominguga erinevates formaatides, loonud helimuusikat sõna- ja tantsulavastustele, installatsioonidele galeriiruumides ning osalenud erinevate muusikakollektiivide koosluses. Peale tehnilise täpsuse, mille Hendrik on viinud kõrgele tasemele, on ta võimeline tunnetame erinevate formaatide toimimissüsteeme, seejuures jäänud truuks enda esteetilistele ja ideelistele valikutele.