Olles ise kogenud veebiagentuuri võlusid ja valusid mõistis Kaur Kirikall, et praegune IT teenuste soetamisviis ei ole piisavalt paindlik ja enamik inimesi ostab oma IT teenused pimesilmi vaid soovituste põhjal.”Ühel hetkel, kui taaskord nägin Facebookis kuulutust, kus otsiti kodulehele tegijat, mõistsin, et hankekeskkond, mis lihtsustab kliendipoolset lähteülesande piiritlemist ja infotehnoloogiaettevõtete tööd, on vajalik,” kirjeldas Kaur idee tekkelugu.

Keskkond teeb teenuste hankija jaoks elu tõesti lihtsaks, kuna lähteülesanne pannakse paika vaid lahtrite täitmise ja küsimustele vastamisega. Nii saadakse ettevõtetelt koheselt hinnapakkumine, mis tööülesande selginedes enam palju ei muutu. Rääkimata väiksemast ajakulust, mis tuleb sellest, et täidetakse vaid üks vorm, aga saadakse pakkumised kümnetelt ettevõtetelt. Kerge konkurents aga, mis hangetega alati kaasneb, tagab leidlikumad ja paremad pakkumised.

Ühe ettevõtte jaoks, kes edaspidi kliente läbi uue Aiti hankekeskkonna saama hakkab, saab elu samuti senisest palju kergem olema. Innovaatilisem meetod toob kindlasti rohkem potentsiaalseid kliente. Hankevormis tööle tegija otsimine pakub ettevõtetele võimalust end siduda rohkemate projektidega. Hankekeskkonna kasutamise eest makstakse vaid hanke võitmise korral ja teenustasu on 10% hanke lõppsummast, mis on üldjuhul müügimeeste tulemustasu.

“Loodame veel 2014. aastal alustada oma lõpliku keskkonna arendusega, mille arenduse soovime hankida omaenda hanketeenuse abil. Järgmine samm pärast esimesi edukaid hankeid oleks agressiivsem turundus Eesti turul ja seejärel hakata omaenda hanget läbiviima,” rääkis Kaur Kirikall. Hankekeskkonnaga on plaanis eelisjärjekorras laieneda Suurbritanniasse, mis on tänaste Eesti iduettevõtete puhul üsna tavaline.

Kaur Kirikall on ka varem proovinud uuenduslikke ideid realiseerida. Näiteks on ta osalenud Euroopa Innovatsiooni Akadeemias ja pääsenud Ajujahi 2013/2014 hooaja 100 parima hulka. Lisaks võitnud 2013. aastal Swedbanki uurimistööde võistluse teemal “Innovatsioon Eesti ettevõtluses” ja 2014. aastal tulnud Üleriigilisel majandusolümpiaadil 3. kohale.

“Olen alati otsinud eakaaslastest suuremaid kooliväliseid saavutusi. Alguse sai mu ettevõtluse huvi üle 7 aasta tagasi, kui ma oma esimesi kodulehti ja logosid kujundasin ja interneti abil ka oma esimesed kroonid teenisin. Sel ajal, kui teised ainult mängisid, leidsin mina aega ka enesearenduseks IT-valdkonnas. Ka tulevikuplaanid on infotehnoloogiaga tugevalt seotud,” lisas Kaur.

Gloch OÜ on varasemalt tegutsenud veebiagentuurina ja pakkunud soodsalt kodulehti ja SEO teenust, kuid nüüd keskendub rohkem uuenduslike teenuste arendusele, mis juba olemasolevaid protsesse infotehnoloogiliste lahenduste abil lihtsustaks. Juba lähiajal on oodata vähemalt veel üht kasulikku teenust.

Aiti koduleht asub http://www.aiti.ee