Gümnaasiumiõpilased jagavad kogemusi, mis tunne on ÜRO simulatsioonist osa võtta
28.–29. jaanuaril toimus Tallinnas gümnaasiumiõpilaste osavõtul ÜRO simulatsioon, millest võtsid osa Audentese erakooli ja Miina Härma Gümnaasiumi IB õppe (inglisekeelne õppeprogramm International Baccalaureate) õppurid. Oma kahe päeva kogemusi jagavad kolm õpilast.
Audentese Erakooli IB õpilane Greta Olive Mägi
Mõte tuua kokku kahe erineva kooli õpilased ning panna nad ÜRO mudelit simuleerides koostööd tegema on suurepärane ja toob kasu kõikidele osapooltele. Minu jaoks pakkus kahepäevane töötuba palju positiivset: võimaluse teha koostööd uuel, huvitaval ja väljakutset esitaval viisil, harjutada avalikku kõnelemist, õppida paremini tundma ÜRO tööviise ja veeta aega õpilastega teistest klassidest/koolidest. ÜRO simulatsiooni juures meeldisid mulle väga ühiste ettepanekute kirjutamine ja arutelud modereeritud kohtumistel. Kuna ma olen ka juba varem ühel ÜRO simulatsioonil olnud, siis midagi uut ja keerulist minu jaoks ei olnud. Siiski arvan, et sellist mudelit võiks läbi viia kõigis Eesti gümnaasiumides, et ka teised saaksid sellise väärtusliku kogemuse.
Miina Härma Gümnaasiumi õpilane Melanie Olesk
ÜRO simuleerimine oli minu jaoks väga huvitav kogemus. Kuna ma ei olnud varem taolises projektis osalenud, õppisin seal palju uut. Nende kahe päevaga sain parema ülevaate ÜROst ja Julgeolekunõukogust ning nende ühenduste tööst. Lisaks sellele tutvusin kahe käimasoleva kriisi ning erinevate riikide seiskohtadega nende suhtes. Ka sain tuttavaks paljude huvitavate inimestega ning olen selle üle rõõmus. Seega oli tegemist kasuliku ja põneva üritusega, millest osavõtu üle on mul hea meel.
Audentese Erakooli IB õpilane Jonathan Edur Ristlaan
ÜRO simulatsioonis osalemine oli suurepärane kogemus. Esialgu olid kõik selle suhtes üsna skeptilised, kuna keegi ei teadnud täpselt, mida läbimängimisel nõutakse, kuidas seal toimida ja mida öelda. Siiski saime paari tunni möödudes kõik asjale pihta ning seiklus algas. Esimese päeva teema (hetkeolukord Kongos) oli minu jaoks oodatust igavam, kuid teisel päeval rääkisime naftapuurimisest Antarktikas ning kõik õpilased, kes esindasid ka konkreetset riiki, võtsid aktiivselt sõna ja väljendasid oma arvamust. Kuigi reeglid on väga ranged (mis minu arvates on ka hädavajalik), said osalejad siiski mängu nautida. Üldiselt oli see suurepärane töötuba ning soovitan osalemist kõigile, kellel selline võimalus kunagi peaks tekkima.