FOTOD: Hardi Meybaum esitles uut koolinoortele suunatud programmi
Täna, 6. mail 2015 tutvustas Eesti start-up’i GrabCAD asutaja ja juht Hardi Meybaum Tallinnas Gustav Adolfi Gümnaasiumis uut koolinoortele suunatud haridus- ja arendusprogrammi Eesti 2.0, mille eesmärk on inspireerida õpilasi valima tehnoloogiapõhist tulevikku. Programmi esimene pilootprojekt kingib 50 Eesti põhikoolile ja gümnaasiumile 3D-printeri. Ürituse avas Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves.
Avaüritusel kõnelenud Vabariigi President Toomas Hendrik Ilves ütles, et me oleme Eestis hariduse-usku ja hea haridus on parim, mida vanemad saavad oma lastele pärandada. Samas julgustas ta nii kooli kui ka õpilasi ületama hirmu eksimise ees ning uskuma, et läbikukkumine ei ole märk ebaõnnestumisest, vaid võimalus katsetada, vigadest õppida ja vajadusel uuesti alustada.
„Seesugused algatused kaasajastavad noorte väljaõpet ning aitavad Eesti elu edasi viia,“ lisas president Ilves, kes loodab, et projekt täidab oma eesmärgi tekitada noortes huvi insenerihariduse vastu ning Hardi Meybaum projekti toetaja ja algatajana aitab seeläbi kasvatada häid Eesti insenere.
MTÜ Eesti 2.0 asutaja Hardi Meybaumi sõnul on selge, et meie tulevik saab olema tehnoloogiapõhine ning on oluline, et koolinoored ja lapsed teeksid tutvust erinevate tehnoloogiate ning nende rakendamisvõimalustega juba maast madalast. „3D-printimine on vaieldamatult üks maailma kiiremini arenevaid ning põnevamaid valdkondi. Kuigi juba täna prinditakse varuosi kosmoserakettidele ja joostakse 3D-prinditud proteesidel, siis ennekõike annab 3D-printimine noortele ja lastele võimaluse insenerina kätt proovida ja luua väheste ressurssidega midagi ainulaadset päris ise. Tean omast käest, et vahetu kogemus ja emotsioon, et ekraanil loodud kavandist on saanud käega katsutav objekt ning töötav toode, on hindamatu väärtusega,“ sõnas Meybaum.
Mittetulundusühingu Eesti 2.0 peamiseks eesmärgiks on luua platvorm, mille abil inspireerida koolinoori valima tehnoloogiapõhist tulevikku läbi erinevate haridus- ja arendusprogrammide ning kinnitada kanda maailma olulisimas valdkonnas. Projektide abil tuuakse noorteni erinevad tehnoloogiad ja pakutakse võimalusi ja lahendusi nende rakendamiseks. Igal õppeaastal on plaanis korraldada rida õpitubasid koolinoortele ja õpetajatele, kus on võimalik omandada praktilisi teadmisi oma valdkonna ekspertidelt. Kavas on käivitada ka iga-aastane Inspiratsioonikonverents noortele, kus esinevad maailmas tunnustatud insenerid ja ettevõtjad. Lisaks pakub Eesti 2.0 noortele võimaluse leida praktikakoht mõnes tunnustatud Eesti firmas või maailmatasemel ettevõttes, mis on eelduseks tööturul läbi löömiseks. Eesti 2.0 on suunatud noortele alates 5. klassist kuni ülikooliastmeni välja.
Eesti 2.0 pilootprojekti eesmärk on varustada 50 Eesti põhikooli ja gümnaasiumi 3D-printeriga, et pakkuda õpilastele võimalus teha lähemat tutvust inseneriteaduste ja tehnoloogiavaldkonnaga. Tegemist on õppekavavälise programmiga, mis on loodud vastava tehnoloogia ekspertide ja haridusspetsialistide poolt 5.–9. klasside õpilastele. Pilootprojekt toimub viies faasis: taotlusvoor (kuni 1.juuni 2015), koolide selekteerimine, õppeprogrammi koolitus kooli esindajatele, õppetöö ning lõppkonkurss koolidele (2016 aasta algus). Programmi kaudu omandab noor põhiteadmised 3D-printimise tehnoloogia kohta ja jõuab arusaamiseni, et ka tema on võimeline looma unikaalseid tooteid.
MTÜ Eesti 2.0 operatiivkulud katab grupp püsitoetajaid. Projekti käivitamisele on käe alla pannud rida eraisikuid ja ettevõtteid, nende hulgas: GrabCAD, Planet OS, Makerbot, Stratasys.