"Meie fundamentaalsed väärtused on ohus! Selles lavastuses asuvad neid kaitsma kaks rüütlit teadmata, mis väärtused need tegelikult on. Nende reaktsioon ei ole eemaldumine super-Egost, mis on nad siiani toonud, vaid tolle häälitsuste ja käitumise imiteerimine. Korrates tuntud retoorilisi figuure, õpivad rüütlid kõnelema. Kõnelemise kaudu kohanevad nad ideoloogilise struktuuriga, mis selle keelega kaasneb. Tulemuseks on väidete ja vastuste retooriline tagasiside silmus, kus vastus pole kriitika, vaid lisandus väitele - n-ö dialektikata dialoog. Vaatajale avaneb ebamugavust tekitav tõsiasi - dialoog, harilikult süütu vestluse vorm, võib olla hoopis tsenseerimise vahend," teatavad teatritegijad.

Lavastus vaatleb humanismi ja sellele toetuva "euroopalike väärtuste" tausta ning jälgib, kuidas neo-liberaalne poliitika on "inimlikkuse ideoloogia" dissonantsi löönud - glitch, mis ideoloogilisi värdvorme ja võõrandumist toodab. See on lugu mugavast aga klaustrofoobilisest maailmast, kus utoopilised lootused on asendunud ihade ja soovidega, mis saavad koheselt rahuldatud näiteks värskelt röstitud kohviubade aroomiga.

Maike Lond Malmborg (1981) on teinud mõningaid äramärkimist väärivaid töid, mis on toonud talle mõningast tuntust. Tema karjäär algas suurepäraselt, kui tema lõputöö "Sirquit Garden(07)" nomineeriti René Coelho auhinnale Netherlands Media Art Instituudis. Järgnes veidi aastaid vaikust, kuniks 2009. aastal saavutas ta koos Riina Maidrega rahvusvahelise läbimurde kontsert-etendusega "Postuganda", mida hindas nii seksistlik kui ka queer/feministlik publik. Pärast seda tegeles ta siin-seal eri asjadega, kuni maagilise hetkeni, mil ta võitis Eesti Kultuurkapitali Grand Prix ulatusliku fiktsionaalse näituse "Manfred MIMi retrospektiiv" eest, mille korraldas kunstnike kollektiiv MIMprojekt, milles Lond Malmborg on asutajaliige. Pärast seda tuli allakäik, mil ta hakkas võõrastelt raha küsima ning mis päädis väga eduka loeng-etendusega "10 journeys to a place where nothing happens*", mis on aktiivselt Euroopas tuuritanud alates 2013. aastast ja jätkab tuuritamist ka 2016. aastal. Praegu ei ole tal millegi üle kurta.

Iggy Lond Malmborg (1987) on vabakutseline näitleja ja etenduskunstnik Malmöst (SWE). Kuigi klassikalise näitlejaharidusega (Malmö Teatriakadeemiast), kasutab ta erinevat esteetikat ja stiile nii soolodes kui koostöödes. Tema põhihuvi seisneb reaalse etendussituatsiooni olukorra kasutamises mudelina, millele rakendada lavastuse diskursust. Alates 2009. aastast teeb ta koostööd Johannes Schmit'iga (GER) duona White on White, mille etenduste seeriasse kuulub tänaseks juba kuus eraldiseisvat tööd. Seeria eesmärk on analüüsida kunstiruumides sisalduvaid sissearvamise ja väljaarvamise varjatud meetodeid. Selle asemel, et järgida trendi, kus vähemuste ajutise representatsiooni kaudu seatakse küsimuse alla teatrilised normid, soovivad nad standardit raamistades standardi enda haavatavaks muuta. Seeläbi esitades tihti kahe silma vahele jääva "näo võimu". Tema viimane soolo "b o n e r" esietendus 2014. aastal Baltic Circle festivalil Helsingis. Töö on alates 2015. aastast külastanud fetivale ja etenduspaiku nagu AUAWIRLEBEN (Bern), Sophiensäle (Berliin), Bastard (Trondheim) ja Spielart (München) ning jätkab tuuritamist ka 2016. aastal.

Esietendus ja etendused 11., 12. ja 14. novembril kell 19:30 Kanuti Gildi SAALis, Tallinnas. 12. novembri etendusele järgneb vestlus kunstnikega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena