Tudeng – pane valmis oma Negavati idee!
„Senised Negavatid on tõestanud, et tudengitel pole puudus lennukatest roheideedest ega ka maailmapäästmise innust. Pigem oli raske leida mugav koht, kus neid kahte sai üheks liita,“ rääkis KIKI juhatuse liige Lauri Tammiste. „Just selline hüppelaud Negavatt ongi, kus noored saavad koos ekspertide abiga tuua oma kaastudengite, õppejõudude ning ülikooli töötajaskonnani selle, millesse nemad usuvad.“
Kahe eelneva konkursiga on tänaseks viidud ellu 6 tudengite roheideed. Näiteks Tartus tõid tudengid Maaülikooli kohviku lõunamenüüsse mahetoidu ja Tartu Ülikooli hoonetesse paigaldati pudelite täitmiseks sobivad joogiveekraanid. Tallinnas rajasid tudengid Tehnikaülikooli köökidesse maailmas ainulaadse seadeldise, mis puhastas räpast õhku rasvast ning taaskasutas jääksoojust.
„Uues Negavatis soovime rohkem anda võimalust ülikoolide vaheliseks koostööks, ehk tudengid võivad oma meeskonda vabalt kaasata ka sõpru, kes õpivad teistes kõrgkoolides,“ ütles konkursi projektijuht Helin Sööt. „Samuti ei pea ideede näol mõnd uut jalgratast leiutama. Võib pakkuda ka säästlikke mõtteid, mis on varasemalt kuskil mujal küll ära tehtud, kuid tudengite ülikoolis oleks need siiski uudsed ja mõjusad.“ Sööt lisas, et ideede jaoks saab inspiratsiooni ammutada Negavati Facebooki lehelt.
Veebruaris käivituv Negavatt on järjestikuselt juba kolmas. Konkursile saavad tudengid ideid esitada ajavahemikul 1.- 21. veebruar 2016. Seejärel valitakse laekunud ideede hulgast välja kuni 12 parimat, mis saavad edasi konkursi teise etappi. Negavati auhinnafond on 45 000 eurot. Ideede esitamisega seotud info leiab Negavati kodulehelt ning lisaküsimustega saab pöörduda projektijuht Helin Sööt poole helin.soot@kik.ee
Negavatt on Keskkonnainvesteeringute Keskuse ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist.