Ae, tudeng! Vaid viis päeva on veel aega 10 000 euro võitmiseks!
Tudengite energia- ja ressursisäästukonkursile Negavatt saab ideid esitada kuni pühapäeva, 21. veebruarini. Tänaseks on laekunud 12 ideed Tallinna Tehnikaülikoolist, TTÜ Tartu kolledžist, Tartu Ülikoolist ning Estonian Business Schoolist. Skoor on veel avamata Tallinna Ülikoolil, Eesti Maaülikoolil, Eesti Kunstiakadeemial ning TTÜ Virumaa kolledžil, kes on samuti eelnevatel aastatel konkursil edukalt osalenud. Oodatud on ka kõigi teiste Eesti kõrgkoolide tudengite ideed.
Selle aasta Negavati konkursil on võimalus ka kõrgkoolide üleseks koostööks, ehk tudengid saavad oma meeskonda vabalt kaasata ka sõpru, kes õpivad teistes ülikoolides.
Konkursile saab ideid esitada kuni 21. veebruari südaööni. Seejärel valib žürii laekunud ideede hulgast välja kuni 12 parimat, mis saavad edasi konkursi teise etappi. Neile lisanduvad kuni 2 ideed, mis saavad edasi rahvahääletuse tulemusena. Võitjad selguvad ja saavad auhinnad kätte mai lõpus toimuval finaalüritusel Rakveres. Negavati auhinnafond on 45 000 eurot.
Kolmandat aastat toimuva konkursil saavad tudengid esitada oma nutikaid ideid, mis aitavad ülikoolis või selle linnakus säästa energiat ja ressursse. Neist parimad tehakse kuni 10 000 euro eest teoks.
Kahe eelneva aasta konkursi tulemusena on tänaseks viidud ellu 6 tudengite roheideed. Näiteks Tartus tõid tudengid Maaülikooli kohviku lõunamenüüsse mahetoidu ja Tartu Ülikooli hoonetesse paigaldati pudelite täitmiseks sobivad joogiveekraanid. Tallinnas rajasid tudengid Tehnikaülikooli köökidesse maailmas ainulaadse seadeldise, mis puhastas räpast õhku rasvast ning taaskasutas jääksoojust.
Ideede esitamisega seotud info leiab Negavati kodulehelt ning lisaküsimustega saab pöörduda projektijuht Helin Sööt poole helin.soot@kik.ee.
Konkurssi Negavatt toetavad Elering, Eesti Pandipakend, Skeleton Technologies, 4Energia ja Estonian Cell.
Negavatt on SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist. Konkursi koduleht.